Tapout XT Dag 50 - Competition Core

Böjar 8:e veckan på träningsschemat idag med Competition Core. Som namnet antyder får magen vara med och jobba lite..... :)
 
Som ni kanske vet så kör jag numera alla pass med vikthandskarna oavsett om det är tänkt så eller inte. Det ger verkligen en extra dimension till passen. Nu glömde jag ta på mig dom på uppvärmingen så när uppvärmningen var klar gjorde jag 25 armhävningar som lite kompensation för missen, tog på mig handskarna och fortsatte sedan med Mike.
 
Det kändes ganska jobbigt och tungt under hela passet och någon övning gav jag upp lite tidigare. Men så här efteråt så är jag totalt slut och svetten bara rinner så jag måste ändå gjort en skaplig insats. Jag förstår nu i efterhand också delvis varför det kändes lite tyngre. Jag jämför naturligtvis med hur det här passet har känts innan när jag inte hade handskarna på.
 
När passet var klart gjorde jag dessutom 25 armhävningar till.
 
Imorgon Yoga XT eller löpning, vi får se vad det blir för väder. Jag hoppas på fint väder=löpning! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0