Tapout XT Dag 48 - Cardio XT (+Ultimate Abs)

Sista dagen på träningsvecka sju. Först Cardio XT. Jag var mör i kroppen redan innan passet började efter en tuff och bra träningsvecka hittills. Precis som igår så klarade jag ändå av att göra en bra insats trots tröttheten. Jag är verkligen svettig nu och har gett allt på alla övningar.....
 
....i alla fall på alla övningar jag gjorde. Det gick jättebra fram tills sista pausen då det högg till i ena sidan på ryggen. Jag började ändå på Killer Move, men avbröt efter halva då det inte släppte i ryggen. Det var en krampliknande känsla och det gjorde mer ont när jag slappnade av än när jag spände ryggen. Efter att ha vilat en stund har det nu gått över. 
 
Då jag har blivit skadad (och sliten) i träningsschemat tidigare (brutet/spräckt revben, muskelbristningar mm) så tog jag idag det säkra före det osäkra och avbröt Cardio XT med mindre än en minut kvar. Jag lät också bli att göra Ultimate Abs. Det har, som sagt, varit en tuff vecka med bra träning hittills och det känns lite tråkigt att avsluta veckan på det här viset, men hellre det än att bli borta från träningen en längre tid. 
 
Jag får påminna mig om att jag är 43 år gammal (dvs passerat bäst före datum), jag har fortfarande ca 10 kg övervikt kvar (trots bra viktnedgång hittills) att träna bort för att få ett bra BMI och jag har inte tränat på VÄLDIGT lång tid innan jag började med Tapout XT i slutet av april. Det är klart att det blir en omställning och att det sliter på kroppen. 
 
Imorgon vilodag, känns som den är både välförtjänt och välbehövlig den här gången.

Kommentarer
Postat av: Fredde

Skönt att se att du fortfarande kämpar på, det är riktigt jobbigt för mig att vara borta från träningen efter en så skön inledning. Ser fram emot att börja köra igen om ca 3-4 veckor.

Svar: Förstår det. Minns hur jag längtade efter att träna när jag hade skadat revbenet. Men tiden går fort så snart är du igång igen! :)
Tapoutgubben

2013-09-11 @ 16:59:16
URL: http://mrtapout.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0