Tapout XT Dag 46 - Yoga XT eller Löpning?

Som jag skrev om häromdagen börjar jag fundera på att prova Yoga-passet igen. Jag vet att jag behöver det, jag vet att det gör nytta och jag vet att det är JOBBIGT. Jag har gjort det några gånger i början av schemat innan jag blev skadad, men jag var så sjukt dålig på det. Det var det överlägset sämsta passet för mig. Nu tror jag att jag klarar av det bättre och igår skrev jag att jag skulle låta vädret avgöra om det blev yoga eller löpning idag. Det blev löpning.
 
Kanonfint väder. Jag var ute lite tidigare och tränade idag än jag brukar, redan strax efter 10, och det var fortfarande lite kyligt i luften men solen var framme och allt eftersom jag var ute så blev det varmare och varmare. Det var en godkänd runda, mycket bättre än förra veckan som var dålig, men inte min bästa runda. När jag kom hem var jag riktigt trött, men jag pressade ändå ur det sista ur kroppen i form av 20 armhävningar som bonus. Känns som att jag är på väg åt rätt håll igen med orken, i alla fall jämfört med hur det kändes i förra veckan.
 
Jag vill också passa på att förtydliga att dom "dåliga" pass jag gjorde i förra veckan ändå är ljusår bättre i utförandet än vad passen var när jag började med Tapout XT en gång för vad som känns ganska längesen nu. Då stod jag med knäna i backen på i princip alla armhävnings- och plankövningar, jag hade sjuk huvudvärk efter passen, träningsvärken ska vi inte tala om och utförandet av övningarna rent tekniskt var på en annan (lägre) nivå då än nu.
 
Imorgon Legs & Back.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0