Tapout XT Dag 44 - Ripped Conditioning + Ultimate Abs

Ni som följt min träningsblogg vet att jag gnällt lite på att Ripped Conditioning har varit i enklaste laget, i vart fall med "originalbandet" som följer med leveransen av Tapout. Jag har fortfarande inte köpt något nytt band, men som jag skrev igår så kör jag från dag 43 ALLA pass med vikthandskarna, oavsett om det står att man ska använda dom eller inte. Det var precis det som det här passet behövde. Helt plöstligt så bet övningarna betydligt mer i armarna och nu kändes det (i vart fall nästan) lika jobbigt som de andra passen.

Även på Ultimate Abs behöll jag handskarna. Ni som kör Tapout XT vet att man använder armarna/händerna en hel del även på situp-övningarna så även detta pass var jobbigare än normalt. När det var ca 3 minuter kvar av passet så kom en av vovvarna och buffade mig i ansiktet och la sig bredvid mig och tyckte att jag skulle sluta träna och klappa henne i stället. Efter att ha funderat en sekund insåg jag att hon var viktigare än mina situps så jag bröt och låg och mös lite med henne, tills hon tröttnade och gick och drack lite vatten. Så jag fuskade med ca 3 minuter idag, hoppas ni har överseende! :)
 
Imorgon Muay Thai.

Kommentarer
Postat av: -Jenny-

Duktigt med vikthandskarna, det kommer säkert ge resultat. Och ang fusket på 3 minuter...vad gör det om 100 år? Vikthandskarna är väl kompensation nog? Och räknar man ihop alla minuter man tränar på 84 dagar så är det nog en piss i Mississippi.
Trevlig helg!

Svar: Tack, önskar dig detsamma. Fundera på handskarna du med som kommit så långt för att få lite extra bonus i slutet av schemat.
Tapoutgubben

2013-09-06 @ 22:20:56
URL: http://jennyspysventil.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0