Tapout XT Dag 43 - Plyo XT

Så, nu är det MINDRE än hälften kvar på schemat.
 
Dagens pass var Plyo XT. Efter en lång dag på jobbet med bland annat en butiksmässa där jag stått upp 5 timmar i sträck (inte van vid det, kontorsråtta som jag är) så var det BENträning idag så jag var lite orolig inför passet. Kom inte igång förrän strax innan 22 men nu är det gjort.
 
Några tunga pass förra veckan, men jag avslutade bra med Legs & Back innan vilodagen och jag är glad att kunna rapportera ännu ett bra pass där kroppen svarade betydligt bättre än förra veckan. Får hoppas det håller i sig hela denna träningsveckan (som nu löper torsdag-tisdag med onsdag som vilodag).
 
Innan passet idag, som ju var benträning, så bestämde jag mig för att observera lite extra vad man gör/tränar utöver benen, särskilt vad gäller armarna. Orsaken till det är att jag har bestämt mig för en liten "bonus" hela andra halvan av schemat och det är att använda vikthandskarna på ALLA pass (så långt det är tekniskt genomförbart). Det jag kan berätta efter första passet med handskar (där dom normalt inte används) är att det är betydligt mer slag/arm-övningar än vad jag tidigare observerat. Tänk på det ni andra som tränar också och ni som kommit en bit i schemat, lägg till handskarna ni med. Det orkar ni nu!
 
Imorgon Ripped Conditioning + Ultimate Abs, även detta med handskarna. Ses då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0