Tapout XT Dag 39 - Yoga XT (Löpning)

Dag 39 är egentligen Yoga XT men jag har tills vidare bytt ut det mot ett joggingpass pga att jag gjorde Yogan så dåligt att den kändes meningslös. Det berodde mest på svaga handleder och säkert en del på övervikt. Nu har jag börjat fundera på att starta med yogan igen, men det får i så fall bli nästa vecka. Idag tog jag nämligen en löprunda. Rundan är 6.7 km.
 
Formsvackan jag känt av senaste veckan håller i sig får jag tyvärr meddela. Det var tungt och hade jag inte haft ena vovven med på löprundan, och kunnat skylla några stopp på hennes kisspauser, så hade jag säkert fått pausa ändå.
 
Det jag intalar mig är att det måste i alla fall vara bättre att träna än att inte träna även om det tar emot och inte känns sådär jättebra. Om jag minns rätt så hade jag en liknande formsvacka ungefär så här långt in i schemat när jag körde första gången (innan revbensbrottet). Jag får helt enkelt bita ihop och ta mig igenom svackan. Jag försöker också tänka på hur det kändes när jag var skadad och inte kunde träna alls. Då längtade jag efter att träna.

Kommentarer
Postat av: -Jenny-

Yogan är verkligen helt fantastisk och det är jätteskönt att gå ner i tempo och stretcha ut musklerna, tycker jag. Jag var JÄTTEDÅLIG på yogan i början. Fick ofta avbryta i förtid mycket på grund av att jag var för svag i axlar och handleder. Men det har blivit rejält mycket bättre nu. Vore jättekul om du började och körde resten av veckorna. Du ska se att det blir lättare! Jag tycker att passet ger energi till övriga pass.

Svar: Du har säkert helt rätt. En av anledningarna till att jag tog löprundan var också att det var skönt att komma ut i skogen på sommaren. Nu när hösten närmar sig så kanske skogen inte lockar lika mycket, vi får väl se hur vädret blir. Yogan BORDE ju gå bättre nu också, dels med tanke på viktminskning men också pga att jag känner mig starkare nu än när jag beslutade att inte köra den. Jag har inte bestämt än hur jag ska göra nästa vecka, men veckan därpå är det yoga två gånger så åtminstone en av gångerna ska jag göra den.
Tapoutgubben

2013-09-02 @ 17:13:45
URL: http://jennyspysventil.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0