Tapout XT Dag 26 - Sprawl & Brawl

Idag har jag varit och köpt Tapout XT-handskarna. Dessa behövs till ett antal pass, inklusive Sprawl & Brawl. Jag har tidigare skrivit att jag är lite besviken på att dessa inte ingick eftersom man uppmanas att använda dom i flera pass. Den besvikelsen kvarstår. När jag var och köpte dom fick jag dessutom veta att de kostar 299 kr om man inte samtidigt köper Tapout-paketet, då kostar de 199 kr. Som tur var hann jag inte få ett spel innan mannen i kassan sa att jag kunde få dom för 199 kr då jag sa att jag redan köpt paketet.
 
Om möjligt, prova handskarna INNAN du köper dom. Dom är små och jag som har små händer fick precis på mig dom och mot slutet av passet började jag känna hur några fingrar började domna lite pga dålig blodtillförsel och då har jag ändå relativt små händer.
 
Passet i sig var bra, särskilt med tanke på att jag nu kunde använda handskarna. Jag störs fortfarande lite av bristning i höger underarm och har svårt med övningar där man står med underarmarna i marken. Jag gör liknande övningar eller bara armhävningar om jag inte klarar pga underarmen.
 
Jag känner tydligt hur mina magmuskler börjar förbättras då jag nu nästan ser fram emot situps-övningarna då jag nästan får chans att återhämta mig lite under dessa.
 
Jag har tidigare nämnt att jag har svårt med Yoga XT pga handlederna. En annan sak jag har lite svårt med och som jag hoppas ska bli bättre är forward/backward lunge pga smärta i knäna. Jag har inte kunnat gå så djupt jag velat (och inte så djupt som dom på DVD:n), men jag upplever att jag går djupare ner nu och att knäna inte smärtar lika mycket.
 
Imorgon Cardio XT + Ultimate Abs.

Kommentarer
Postat av: Mats

Kul att läsa om fler som tagit tag i sitt liv. Noterade att vi startat nästan samtidigt. Är träningsprogrammet roligt? Har du någon plan för vad du ska göra när de 90 dagarna är över?

Svar: Vad tränar du? Skriver du om det? Träningsprogrammet ät relativt roligt och ganska omväxlande. Det är så klart inte lika kul som att spela fotboll, innebandy eller andra lagsporter men det funkar. Jag försöker slå bort tankarna om vad jag eventuellt ska göra när programmet är klart och tar det dag för dag. Som det känns nu skulle jag inte ha något emot att börja om från början när jag är klar men vi får se.
Tapoutgubben

2013-05-18 @ 19:29:03
URL: http://2fetaherrar.wordpress.com/
Postat av: Mats

Jag tränar löpning och simning, alltså inget lka spännande som dig, även om min bloggkompis springer från zombies ibland och tränar trx. Skriver väldigt blandat om träning, kost, jobb och vad som kommer för oss.

Svar: Du kan länka till bloggen här om du vill. Vad som är "spännande" kan nog variera från person till person. Det viktiga är att man hittar något som man själv tycker är tillräckligt roligt för att träningen verkligen skall bli av.
Tapoutgubben

2013-05-18 @ 23:20:09
URL: http://2fetaherrar.wordpress.com/
Postat av: Mats

Jag håller med. Samt något som får en att förbli fysiskt aktiv resten av livet. För mig handlar det inte enbart om att gå ner i vikt nu, utan faktiskt hitta ett hållbart sätt att leva. Jag förstod att kostråd ingick i programmet med. Är kosten uppbyggd på något speciellt?

Svar: Jag skrev lite om kostråden i ett tidigare inlägg. Kortfattat så har jag beslutat att inte följa dom. Det blir helt enkelt för svårt att hinna med rent tidsmässigt att dels träna sex dagar i veckan, heltidsjobb och ovanpå det handla en massa olika ingredienser för att sedan laga mat flera gånger om dagen. Jag försöker äta lite bättre än jag gjort innan, men jag har inte gjort någon dramatisk omläggning av kosten.
Tapoutgubben

2013-05-19 @ 12:35:46
URL: http://2fetaherrar.wordpress.com/
Postat av: Camilla

Hej
Tack för en jätte givande blogg , har vart intresserad av tapout sen jag såg det på tv för ett tagsedan men inte vågat köpa det.
Min man är fighter och ser hur han tränar :/
Men nu ska här bli andra bullar tack vare din blogg!!! Bra va??
Har bara en fråga , vart köpte du handskarna??
Ska köpa tapout på tvins i Frölunda i morgon , gissar på att dom inte har handskarna.
Kan man köpa dom på mmsport???

Svar: Tack för uppmuntrande ord. Tror du kommer gilla träningen. Köpte handskarna på Tvins.
Tapoutgubben

2013-05-24 @ 21:55:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0