Tapout XT Dag 23 - Buns & Guns + Ultimate Abs

Dag 23 på Tapout-resan bjöd på ett nytt pass i form av Buns & Guns. Buns är träningar för rumpan och Guns är för biceps. Man kan säga att passet var i tre delar. Först Buns, sen Guns och sen lite mera Buns. Man använde det korta bandet på de flesta övningarna för rumpan och det långa för bicepsövningarna.
 
Jag genomförde alla övningar på ett bra sätt utom någon plankövning där tidigare antydan till skada/bristning gav sig till känna. Man skall stå i plankan med armbågarna i, men jag stod istället med händerna i, dvs lite högre position, och gjorde dom övningarna istället (tror det var två övnignar jag fick göra på detta sätt).
 
Direkt efter så var det Ultimate Abs. Jag har tidigare inte varit så nöjd med min prestation på abs-passen, men idag var det ett tydligt lyft i min prestation. Om det beror på att det inte var så mycket mage i Buns & Guns-passet eller att jag börjar bli bättre tränad i magen får vi se på söndag då det är dags för nästa Ultimate Abs pass. I vilket fall som helst så var det en skön känsla att jag äntligen orkade göra detta pass lite bättre.
 
Imorgon är det ett nytt pass igen, Muay Thai.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0