Tapout XT Dag 15 - Cross Core Combat

Tredje träningsveckan har startat med Cross Core Combat. Det var helt klart mitt bästa pass hittills, åtminstone fram till det avslutande Killer Move som heter "Grinder", den orkar jag fortfarande inte mycket på det får jag erkänna. Skillnaden i övrigt var dock dramatisk jämfört med för två veckor sedan när jag gjorde detta passet för första gången. Jag menar inte på något sätt att jag efter bara två veckors träning är vältränad eller att jag kan hänga med i det höga tempot på alla övningar. Känslan är snarare att jag har VÄCKT kroppen.
 
Kolla gärna infovideon från Tapout nedan. Efter ca 0.08 (väldigt tidigt i videon alltså) kommer en armhävningsövning där man lyfter ena armen och motsatt ben i luften. Den klarade jag denna veckan, det gjorde jag inte för två veckor sedan. (Visst skulle jag klara att göra några sådana med utvilad kropp, men nu ligger det kanske 15 minuters träning av armar/mage innnan den dyker upp i passet och man ska dessutom forsätta att träna ytterligare ca 30 minuter efter)
 
 
Imorgon är det Strength & Force Upper + Ultimate Abs. Vi ses då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0