Tapout XT Dag 13 - Cardio XT + Ultimate Abs

Sista dagen på andra veckan avklarad, imorgon är det vilodag. Om jag behövde vilodagen förra veckan så känns det som jag behöver den minst lika mycket nu. 
 
Först lite kritik mot passet. Direkt när detta pass börjar så blir man ombedd att ta på sig sina Tapout-handskar. Dessa medföljer inte i paketet utan måste köpas extra. Jag blev tillfrågad när jag köpte paketet om jag även ville ha handskarna, men jag fick då intrycket att de behövdes bara för de som verkligen var tränade och ville göra passen ännu svårare/jobbigare. Paketet kostade 999 kr och jag tycker nog det finns utrymme i det priset att inkludera handskarna. DÅLIGT! Cardio XT dyker upp totalt sju gånger i schemat. Det var jobbigt även utan handskarna så jag ska fundera över hur jag ska göra. Nästa gång är inte förrän om 14 dagar. Om det visar sig att handskarna behövs även i andra pass så blir jag nog tvungen att köpa dom.
 
Cardio XT fokuserar en hel del på armar och samtidigt på puls/kondition. Jag är ordentligt slut efteråt (som vanligt). Hade jag haft handskarna på hade jag troligtvis inte orkat ha dom på hela passet. Efteråt var det Ultimate Abs. Det var andra gången denna veckan och första gången det var inlagt som ett sista pass på veckan. Om det berodde på det, eller att jag tog ut mig på Cardio XT får jag låta vara osagt men mitt Abs-pass idag var sämre än det jag gjorde tidigare i veckan. Någorlunda nöjd med mitt Cardio XT pass dock. Orkade i stort sett alla övningar på ett acceptabelt sätt.
 
Fick min första kommentar igår också. Alltid roligt med uppmuntran, men samtidigt känner man lite extra press att lyckas genomföra dom 90 dagarna när man vet att någon verkligen läser det man skriver...
 
Bjuder på en bild idag. Tog den på vätskepausen ungefär halvvägs in i passet. Suddigt? Javisst, ta själv en bild bakom huvudet med skakiga armar så får du se hur lätt det är! :)
 
Earned it with sweat! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0