Tapout XT Dag 11 - Yoga XT

Dag 11 på träningsschemat. Det betyder att på de 11 senaste dagarna har jag tränat 10 dagar. Inte dåligt för en (f.d.) soffpotatis.
 
Idag var det Yoga XT. Jag har läst lite att folk gnäller på detta pass. Jag tror det beror på att det är det svåraste passet att genomföra bra. Jag som inte har någon tidigare erfarenhet av Yoga har väldigt svårt för många av de rörelser som ska göras. Vissa orkar jag inte, vissa klarar jag inte pga fysiska begränsningar, vissa gör för ont i handlederna efter ett tag....Då är det lätt att klaga på att det är fel på passet. Jag håller inte med i kritiken. Det är ett jättenyttigt och bra pass. Jag har SVÅRT för det, jag klarar långt ifrån alla övningar, MEN jag gjorde det bättre denna gången än förra gången och jag har varit genomsvettig efteråt båda gångerna. Det visar att träning ger resultat. Jag hoppas att jag tar mig igenom alla 90 (84, se tidigare inlägg) dagar och att jag då har sett en markant förbättring hur jag genomför Yoga-passet.
 
Lovade igår en viktrapport. Det var en liten minskning men den var så liten att den kan ligga inom felmarginalen så det är inte så mycket att rapportera om. Nästa invägning är dag 30. Då får vi se om detta var början på en trend eller bara en naturlig variation av kroppsvikten.
 
Imorgon Legs & Back.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0