Tapout XT Dag 46 - Yoga XT

Som vanligt när det är dags för Yoga XT så blir det för mig en löprunda i skogen istället. Jag har tidigare sagt att rundan är ca 6.5 km, men jag kan nu "skryta" med att den faktiskt är hela 6.7 km (kollade info på parkeringen igår hur långa de olika slingorna var).
 
Denna veckan har ju hittills inte varit min bästa träningsvecka med lite skador och ovanpå det en allmän seghet. Den senaste skadan var ju den jag ådrog mig i hemmet häromdagen som var så dum. Jag ska berätta vad jag gjorde. Jag lutade mig över armstödet på soffan för att lyfta upp en av vovvarna. Jag har då ena sidan av bröstkorgen mot armstödet och när jag lyfter, och därmed lägger tyngd på sidan, "knäcker" det till i vad jag upplever vara ett av revbenen. Jag skrek rakt ut, så ont gjorde det. Som tur var hade jag bara lyft vovven ca 10 cm över marken för jag kunde inte hålla kvar honom. Nu när jag nyser, hickar eller rör mig på fel sätt så gör det ordentligt ont. Det jag hittills inte kunnat göra ordentligt på Tapout har som tur var bara varit två moves där man hoppat jämfota framåt och sedan gått ut i plankan och rest sig med händerna. Jag har struntat i hoppet och bara gjort resten av den övningen för det gör så ont när jag landar. 
 
Så igår var det ju dags för löpning. Kände direkt när jag började springa att det gjorde ont i revbenet varje gång jag satte i högerfoten. Hade till och med lite problem med att andas riktigt första biten då det gjorde ont. Jag joggade sakta och väldigt försiktigt i början och hoppades att det skulle ge med sig så att jag kunde genomföra rundan. Det lättade lite allt eftersom faktiskt och jag tog mig runt. När jag var klar kände jag inte av det och hoppades att det försvunnit. Det hade det såklart inte, det dröjde bara någon halvtimma så var smärtan tillbaka igen. Jag har svårt att böja mig framåt, vrida mig i vissa riktningar, att hosta, hicka eller nysa är en plåga och ibland vaknar jag på natten när jag rört mig fel.
 
Vi får se hur det går i eftermiddag när det är dags för Legs & Back.
 
Positiva nyheter då? Ja det finns faktiskt i allt elände. Mina favoritjeans kan jag nu ta av och på utan att behöva knäppa upp. Jag använder alltid skärp ändå, tycker det är snyggare, men nu BEHÖVS skärpet. KUL! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0