Tapout XT Dag 45 - Muay Thai

Då har jag precis gjort Muay Thai. Jag är ordentligt svettig men har ändå en känsla att jag kanske inte riktigt gett 100%. De senaste dagarnas träning har saknat något, delvis beroende på skador, men också (tror jag) på en mental trötthet som börjat infinna sig efter att ha tränat 6 dagar i veckan under ganska lång tid.
 
Inte nog med det, igår kväll så drog jag på mig ytterligare en skada, denna gång hemma (alltså inte i samband med träningen). Det känns väldigt onödigt. Det var dessutom på ett dumt sätt, så tills vidare behåller jag det för mig själv. De två "gamla" känningarna (armbågen och knät) kändes inte idag och det vara bara en övning som påverkades lite granna av den nya skadan. Såvitt jag kan bedöma kommer inte heller morgondagens pass (löpningen) att påverkas av någon av skadorna. Förhoppningsvis kanske jag till och med kan återhämta mig lite från dom och vara lite piggare i slutet av veckan.
 
Jag tror det är vid tillfällen som de här som man verkligen testas. Nu gäller det att bita ihop och fortsätta träningen. Det är trots allt bättre att göra passet med 95% insats än att inte göra passet alls.
 
Imorgon löpning ca 6.5 km (tills vidare istället för Yoga XT).

Kommentarer
Postat av: Tessan

Kämpa, kämpa. Håller takten med dig på håll. Du klarar det här. Nu har du kommit så långt så kommer du fullfölja. Andra veckan hår bra. Trött i överkroppen, fööööööör klena armar på tösen o det mörks när det är 1000 varianter på armhävningar o plankan. Men jag ska bli starkare, därför jag gör det. Du som kört så länge, känner du dig starkare? (även om musklerna måste vara super super trötta efter alla veckorna). Jag hejar på dig. Keep it up!! :)

Svar: Jag känner mig betydligt starkare. Det är stor skillnad, framförallt på magmusklerna och armarna. Ultimate Abs tar jag mig igenom utan problem numera, det var jättejobbigt i början. Hela första veckan hade jag knäna i på armhävningarna, men sedan började jag göra övningarna rätt åtminstone några repetitioner innan jag gick ner på knä. Nu gör jag i princip alla övningar rätt, men oftast något långsammare än på DVD:n och i något fall så orkar jag inte göra rätt hela vägen (än). Det är bara att bita ihop!
Tapoutgubben

2013-06-26 @ 21:40:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0