Tapout XT Dag 44 - Ripped Conditioning + Ultimate Abs

Inte det bästa pass jag gjort precis. Tror jag gick in i det med lite fel inställning idag, troligtvis pga skador jag känt av de två senaste gångerna jag tränat. Jag hoppade över någon "lunge"-liknande övning i förebyggande syfte.. Ripped Conditioning är nog dessutom det lättaste passet av alla i Tapout XT-schemat. Jag funderar på att skaffa ett krafitgare band till detta pass. Ultimate Abs får dock godkänt.
 
Imorgon Muay Thai, ett av de roligare passen. Hoppas på bättre insats då! :)

Kommentarer
Postat av: Tessan

Kämpa på! Du är enormt duktig. Bättre ett pass än inget alls. Skador vill du inte dra på dig, så känner du av det gör dem inte. Försök göra någon annan övning så att du känner att pulsen är uppe. Kanske höga knän (som han älskar att göra) eller benböj kanske känns bättre än utfall. Jag hejar på dig. Du klarar det ända in i mål!

Svar: Du har helt rätt i att jag borde göra något annat delmoment istället för att bara hoppa över. Bra tänkt, ska ta till mig det. Hur går det för dig och din träning?
Tapoutgubben

2013-06-26 @ 06:15:19
Postat av: Patricia

Vilken inspirerande blogg! Jag läste dina blogginlägg från första veckan, otroligt hur bra du kämpat på! Jag är inne på dag 3 och har redan träningsvärk i hela kroppen. Då vet man att man har gjort bra ifrån sig :) Håller med tidigare kommentaren, kämpa på!

Svar: Hej!
Tack för uppmuntran!!! Kul att du också tränar Tapout XT. Bloggar du? I så fall får du gärna skicka en länk! Jag kan trösta dig med att du på de tre dagarna hunnit göra två av de jobbigare passen, Plyo XT och Cross Core Combat, så resten av veckan borde gå som en dans! :) Skämt åsido, de två första veckorna är klart värst. Klarar man dom så går det lättare sen allt eftersom. Lycka till!
Tapoutgubben

2013-06-26 @ 12:24:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0