Tapout XT Dag 43 - Plyo XT

Dagens pass innebar både goda och dåliga nyheter.
 
Börjar med dom goda. Efter att ha skjutit på passet en hel del under dagen så har jag nu gjort det. Det är alltid lite extra jobbigt att komma igång efter vilodagen, särskilt när det är Plyo XT, som är ett av de jobbigare passen.  Dom goda nyheterna då? Jo, det är att jag kände klart hur jag verkligen kunde ge järnet på övningarna och jag har verkligen svettats (se bild lite längre ner, tagen under en vattenpaus ca 20 minuter in i passet). Nu när jag är klar är jag helt genomblöt, det rinner svett längs ryggen, längs magen, hela ansiktet, håret är genomblött.... Verkligen ett bra pass.
 
Dom dåliga då? Jo, tyvärr gav sig knät tillkänna igen (se dag 41). Tur i oturen var att det dröjde en bra bit in i passet. Jag försökte köra vidare, men tyvärr fick jag sluta lite i förtid. Jag räknade övningarna jag missade och det var sju övningar, totalt ca sju minuter. Om mitt liv hade hängt på det hade jag kanske kunnat göra övningarna, men jag tror att det är bättre i långa loppet att missa några minuters träning för att undvika att skadan blir värre. Jag ska se hur det känns imorgon, men jag kanske helt undviker "lunge"-övningar resten av veckan för att förhoppningsvis snabbt bli bra igen....
 
 
Ni som kört Tapout XT ett tag vet vad det innebär när Mike säger "This is one of my favourite moves"...... :)
 
Imorgon är det dags för Ripped Conditioning + Ultimate Abs.
 
 

Kommentarer
Postat av: Freedomtravel

Haha, han har sååå många favorite moves. Jag fattar aldrig hur allt kan vara hans favoriter... Vi har precis kört Competition Core och blev nog ungefär lika svettiga. Vi har inte kört på hela midsommarhelgen, så vi var väl lite ur form. Och jo, jag tror absolut att man ska försöka vara försiktig för att undvika skador. Inget blir ju bättre av det i längden. Jag skadade armen förut, vilket gjorde att jag bara kunde göra passen halvdant i flera veckor:
http://www.freedomtravel.se/2013/04/traningsskada/

Svar: Man måste gilla Mike i alla fall. Han peppar verkligen. Du körde vidare skadad men undvek en del övningar?
Tapoutgubben

2013-06-24 @ 20:18:41
URL: http://www.freedomtravel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0