Tapout XT Dag 41 - Sprawl & Brawl

Sjätte veckan klar, imorgon är det vilodag. Sedan börjar "nedräkningen" då jag nu klarat halva schemat.
 
Idag var det Sprawl & Brawl, ett ganska varierat pass där hela kroppen får bekänna färg, till och med lite konditionsövningar inlagt. Handskarna är på hela passet.
 
I ärlighetens namn så var det inte mitt bästa pass. En bit in i passet högg det till i ena knät så jag missade en "lunge-övning" efter det som jag inte kunde göra. Även ena armbågen gav sig till känna så några av plankövningarna mot slutet ersatte jag med gamla hederliga armhävningar. När det var två övningar kvar gav jag upp, jag hade helt enkelt inte mer kraft idag.....Genomsvettig, illamående och ont i knät och armbågen...jaja...vägen uppåt går inte spikrakt...
 
Vilodag imorgon. Hoppas jag är piggare på måndag och att känningarna i armbågen och knät har gett med sig.

Kommentarer
Postat av: Tessan

Vad roligt att läsa en blogg om tapout xt! Grymt bra att du hållt fast vid det. Jag har själv gjort min första vecka och tycker verkligen om träningen. Lite för tufft med mycket armar för en otränad tjej (klarar inte alla armhävningar med hopp o grejer) men det går att göra på knä med. Älskar att bli genomsvettig och verkligen känna i kroppen att man tränat. Tycker det känns grymt bra redan vecka 1 och märks redan på magen att musklerna fått kobba. (har ca 6 kilo övervikt totalt o 34 år)
Jag tycker verkligen om detta o ska bli kul att följa dig hela vägen in i mål.
Jag köpte handskarna också och håller verkligen med dig att det är ju löjligt att de inte inkluderar dem.
Kämpa på så håller du min glöd uppe samtidigt. Ska bli kul att se ditt resultat. Lycka till o håll ångan uppe! Earned in sweat!!! :)

Svar: Hej,
Tack för dom uppmuntrande orden, det uppskattas!

Fortsätt kämpa du också. Dom två första veckorna är helt klart jobbigast, men redan efter det börjar man märka resultat. Jag hade också knäna i en hel del i början, men allt eftersom så blir det mer och mer att man gör övningarna på "riktigt".

Hör gärna av dig igen och rapportera hur det går och om du bloggar eller skriver om din träning får du gärna skicka en länk!
Tapoutgubben

2013-06-23 @ 09:44:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0