Tapout XT Dag 37 - Ripped Conditioning + Ultimate Abs

Idag Ripped Conditioning + Ultimate Abs. 
 
Jag har nyligen fått kommentarer från två personer.
 
1) En kille med sambo som strax ska börja köra Tapout XT men utan band/handskar. Jag måste verkligen återigen pusha för att använda banden och handskarna. Dagens pass Ripped Conditioning är t.ex. helt meningslöst utan det långa bandet precis som Muay Thai och Cardio XT är meningslösa utan handskarna. Det finns fler pass som kräver banden/handskarna men det är de jag kommer på just på rak arm.
 
2) Från ett par som har en egen blogg som egentligen handlar om helt andra saker. Det som, i alla fall för mig, gör deras blogg intressant är att de klarat av 90 dagar Tapout XT. De har dessutom fått ett helt fantastiskt resultat som du kan hitta om du bläddrar omkring lite på deras sida. De är inne här lite då och då och skickar lite uppmuntran, vilket är väldigt uppskattat.
 
När jag körde Ultimate Abs-passet idag kom jag att tänka på vad jag skrivit om Ultimate Abs innan. Se t.ex. Dag 16. Nu är jag på en helt annan nivå kan jag säga. Jag gör verkligen övningarna fullt ut och på ett sätt som jag är nöjd med. Härligt att kunna titta tillbaka på bloggen och läsa hur det kändes tidigare. Det var ju inte så jätte längesen trots allt. 
 
Imorgon är det dags för Cross Core Combat. Det är ett pass som jag inte kört på ganska länge och som jag minns som jobbigt. Ska bli kul att se hur det känns imorgon.

Kommentarer
Postat av: Freedomtravel

Det är ju lite kul att läsa andras erfarenheter av de här passen! De som inte provat fattar ju inte hur tufft det är... haha ;)

Jag körde det där passet igår(Peter var tvungen att gå på styrelsemöte). Men vi har lite svårt att få till lika regelbunden träning just nu. Mycket annat som händer... och nu är det ju midsommar dessutom. Fast nu har vi ju mer som ambition att upprätthålla iofs.

Svar: Det är sant, det krävs inte riktigt lika mycket träning för att "bara" upprätthålla som det gör för att bygga från grunden. Gårdagens pass (Cross Core Combat), och även Ultimate Abs häromdagen har gett mig ett stort lyft och jag känner verkligen hur jag bygger just nu. Känns motiverande och jag hoppas att jag, som ni, klarar dom 90 dagarna och sedan kan träna som ni, ca 4 ggr/vecka för att hålla igång. Nyttigt plus att man mår så bra.
Tapoutgubben

2013-06-20 @ 08:52:23
URL: http://www.freedomtravel.se
Postat av: Nicklas

Har köpt band nu, handskarna har jag varit och testat men kommer hoppa över de. Ikväll kommer vi börja träna ihop första passet.
Så har följt ditt råd halvvägs. Har dock tränat kampsport tidigare så visst kommer handskarna göra skillnad men ger mer att göra övningarna ordentligt och "ta i" när man slår och sparkar..

Svar: Jag körde också de första veckorna utan handskar. Prova dig fram och se hur det känns. Det man eventuellt kan göra är ju att skaffa handvikter, t.ex. såna här: http://www.fitnesssport.se/Produkter/REA.aspx?ProductID=PROD1339
Billigare än handskarna också!

Hör gärna av dig med en rapport när du kört första passet. Det är Cross Core Combat, dvs det pass jag körde igår. Kul att höra hur ni upplever passet och även Killer Move i slutet.

Lycka till!!!!
Tapoutgubben

2013-06-20 @ 12:10:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0