Tapout XT Dag 36 - Plyo XT

Nu börjar 6:e veckan med Tapout XT. Det var Plyo XT, ett av de pass där man verkligen får slita.
 
Jag klarade passet ok, varken mer eller mindre.
 
Det stora problemet idag var motivationen INNAN jag började. Jag tror att jag är lite vid ett vägskäl nu. Jag har läst många bloggar (främst utländska men även en del svenska) som har kommit ungefär så här långt för att sedan ge upp. Det ÄR jobbigt nu, helt klart. Man vet vad det innebär att träna sex dagar i veckan, man vet hur jobbiga passen är och det TAR EMOT att sätta i skivan. 
 
När man väl har gjort passet är det förstås helt underbart. Svetten bara rinner över hela kroppen och man är nöjd med sig själv. Det gäller att komma ihåg den här känslan imorgon INNAN passet börjar, och sedan nästa dag...och nästa....och nästa.....
 
Imorgon Ripped Conditioning + Ultimate Abs.

Kommentarer
Postat av: Freedomtravel

Plyo är värsta passet av alla, tycker jag. Nej, ge inte upp! Det blir faktiskt lättare. Vi tycker fortfarande att passen är tuffa, men det är ändå betydligt enklare att ta sig igenom dem nu. Och man blir verkligen starkare och mår bättre! :)

2013-06-17 @ 22:38:53
URL: http://www.freedomtravel.se
Postat av: Tiina

Hej! Så kul att läsa om ditt kämpande:)! Har själv börjat med tapoutxt, tycker det är fantastiskt OCH tufft:)! Är inne på min sjätte vecka nu o kämpar på! Läste om din skada, o brast i skratt( sorry) men jag gjorde EXAKT samma sak igår, men jag skulle inte ta upp hunden utan ta ut laddaren ur kontakten:/... Behöver du peppas , så finns det massor med människor på Instagram som tränar tapoutxt, o även tapoutxt2;). Även lätt att få kontakt med skaparen Mike Karpenko :) . Ge inte upp bara! Du har ju kämpat på i många veckor!!!:) kram från Tiina, ett " Tapout-fan".:)

Svar: Hej Tiina,
Kul att du också tränar Tapout XT. Har du en blogg eller länk till din träning får du gärna skicka den.

Hoppas du inte skadat ditt revben lika illa som jag, kan säga att det hittills har blivit värre för varje dag. Jag vaknar t.ex. på nätterna och vet inte hur jag ska göra för att resa mig, det gör för ont helt enkelt! :)

Jaja, bara att hålla ut....
Tapoutgubben

2013-07-01 @ 09:50:23
Postat av: Tiina

Hej igen! :)
Usch då, det låter inte " kul"! Men kan tala om att vi sitter i samma båt, haha! Brutet revben här också! Fick rulla ur sängen i morse! Har tagit kontakt med Mike Karpenko om ev övningar man kan göra, då jag har väldigt svårt för att inte göra nånting alls!Får se om han svarar;). Krya på dig, nya tag sedan;)." Varje dag har en ny början". /Tiina ps. Kollar du instagram så är mitt namn THTAMM. :)

Svar: Det verkar så. I början var det inte så farligt, gjorde ju ett löppass och ett pass Muay Thai, men efter det så har det bara gått utför. Det har blivit sämre varje dag och att ta sig ur sängen är, som du säger, en ren plåga. Krya på dig du också och jag håller tummarna för att vi båda kan börja träna snart igen.
Tapoutgubben

2013-07-02 @ 15:22:08
Postat av: Tiina

Tack så mycket, det hoppas vi på! Har läst på nätet att det blir värre efter några dagar, men att det sedan vänder igen. Lycka till/Tiina

Svar: Verkar som min värsta dag var igår, jag känner mig lite bättre idag, så jag hoppas det har vänt nu även om det är långt kvar till träning ännu....Hur går det för dig?
Tapoutgubben

2013-07-02 @ 22:54:32
Postat av: Tiina

Hej! Men så kul att höra:) . Skönt för dig! Tror/hoppas att min värsta dag har varit just idag! Har haft riktigt ont, långt bak i ryggen, nästan värst där faktiskt. Men jag gör mina squats , fast utan vikter då såklart;), då jag konstigt nog inte känner någon smärta alls när jag gör den övningen:)... Vet inte hur mkt erfarenhet du har utav träning innan Tapout, men kan med bestämdhet säga att du snabbt bygger upp det igen som du nu " förlorar".. Muskler är ju en " färskvara" :)...Ha en bra kväll/Tiina💪👍😀

2013-07-04 @ 21:15:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0