Tapout XT Dag 29 (2) - Plyo XT

För er som precis börjat läsa min blogg kan jag berätta att jag är 43 år, gubböverviktig och har börjat träna Tapout XT för att gå ner lite i vikt, få lite bättre kondition och framför allt MÅ BÄTTRE. Jag räknar inte med att få en kropp som en elittränad 20-åring.
 
Anledningen till att jag valde Tapout XT är att jag gillar idén att träna i princip varje dag, att träna varierat, att träna på tider som passar mig och att få träning med tydliga instruktioner. Att bara "köra lite armhävningar och situps" är LÅNGT IFRÅN samma sak.
 
Anledningen till att jag bloggar är i första hand för min egen skull. Jag vill känna lite press att genomföra träningen och bloggen hjälper mig att känna den pressen. Jag har fått en del uppmuntrande kommentarer från andra som tränar, både Tapout XT och annat, och det uppskattar jag verkligen.
 
Idag var det Plyo XT som jag precis gjort färdigt.
 
Plyo XT är ett av de 12 olika pass som ingår i Tapout XT. Det är ett pass som mest fokuserar på benen. Om du tänker dig att du vill vinna grenen 90 grader i TV-programmet Mästarnas Mästare så är det här passet helt rätt att köra innan du reser utomlands för att tävla! 
 
Jag gjorde ett helt ok pass idag och tog ut mig bra. Jag är alltid genomsvettig efter passen, så även idag. Det var några övningar jag inte orkade riktigt hela tiden på, men över lag så gör jag alla övningar betydligt bättre än vad jag gjorde i början av träningsschemat. Jag blir varje gång jag tränar påmind om att det inte blir lättare ju mer man tränar, man tar bara ut sig mer....
 
Imorgon Ripped Conditioning och Ultimate Abs XT.
 
(Ni som undrar över "(2)" i rubriken: Läs Dag 22 (2) så får du en förklaring.)

Kommentarer
Postat av: Freedomtravel

Halloj! Kul att hitta nån mer som kör det här träningspasset! Vi håller med, vi vill också ha varierad träning. Det här har varit roligare än annan träning vi provat förut. Dessutom känns det som att det ger mer resultat - och då menar jag inte bara vikt och så, utan också att man känner sig starkare och mår bättre. Och när träning ger resultat känns det ju roligare! Men visst är det tuffa pass! Vi klarar dem bättre och bättre, men de är fortfarande tuffa och vi blir alltid genomsvettiga! Och ja, vi kör fortfarande. Fast nu efter att vi var klara med de 90 dagarna kör vi kanske 4-5 gånger i veckan. Vi följer inte schemat exakt heller, utan vi brukar välja pass varannan dag.

Svar: Bra idé att turas om att välja. Jag har läst också att det kommit (i vart fall i USA) Tapout XT 2. Kanske något för er?
Tapoutgubben

2013-06-10 @ 21:45:55
URL: http://www.freedomtravel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0