Tapout XT Dag 27 (2) - Cardio XT + Ultimate Abs

Färidg med första veckan efter omstarten pga förkylning. Imorgon är vilodag och det ska bli riktigt skönt.

Efter passet idag är jag riktigt trött. Jag hade träningsvärk i vaderna innan jag började och det är mycket ben/puls i Cardio XT. Jag fick med andra ord betala idag för att jag var ute och sprang i torsdags istället för att göra yogan, yogan som i praktiken varit ett vilopass eftersom jag klarat den så dåligt. 

Jag känner mig ändå nöjd med beslutet att skippa yogan till förmån för löpning. De tre senaste dagarna har jag verkligen fått upp pulsen och det har varit jätteskönt. Dessutom är det sommar och att då få åtminstone ett löppass i veckan känns bra.
 
En stor skillnad nu jämfört när jag började är att jag numera är trött för att jag tar ut mig på övningarna istället för att jag som tidigare var trött för att jag inte orkade...
 
(Ni som undrar över "(2)" i rubriken: Läs Dag 22 (2) så får du en förklaring.)

Kommentarer
Postat av: Freedomtravel

Vi fick också ett stopp pga förkylning, sånt händer ju. Sedan skadade jag armen (muskelbristning) vid ett tillfälle också. Men det är ju bara att komma igen och fortsätta. Det är vad man gör i längden som räknas!
Vi gillade inte heller yogan i början och hoppade över den, men nu har vi börjat gilla den ganska mycket. Det känns som att man sträcker ut kroppen ganska bra. Fast löpning är ju också jättebra träning!

Svar: Jag gillar egentligen yogan, det är bara det att jag väger för mycket i kombination med för svaga handleder så jag klarar nästan ingenting på det passet. Jag hoppas gå ner en del i vikt och bli lite starkare och sedan (precis som ni) försöka komma tillbaka till den.
Tapoutgubben

2013-06-10 @ 21:48:35
URL: http://www.freedomtravel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0