Tapout XT Dag 25 (2) - Yoga XT

Yoga XT? Nej, jag har slutat med yogan och ersatt den med ett jogginpass på ca 6.5 km och igår var det premiär. 
 
Anledning till att jag slutat är att jag helt enkelt inte klarar av att göra yogan på ett bra sätt och passet känns därmed bortkastat. Problemet är belastningen på handlederna. Jag har skrivit om detta tidigare. Om jag kan gå ner ett antal kilo i vikt inbillar jag mig att jag eventuellt kan klara yogan längre fram. Det är anledningen till att jag lagt in ett löppass istället.
 
Hur gick då löpningen? Med tanke på att jag inte ens minns när jag sprang senast så gick det förvånansvärt bra. Jag klarade hela sträckan utan att behöva gå och det tycker jag är mer än godkänt och även ett gott betyg till Tapout XT-träningen. 

Jag sprang sent, vid 21.30, och det var en helt underbar kväll. Vindstilla, ca 14 grader och fantastisk vacker svensk sommarnatur. Sjön låg spegelblank och det var till och med några ute och badade.
 
Imorgon Sprawl & Brawl.
 
(Ni som undrar över "(2)" i rubriken: Läs Dag 22 (2) så får du en förklaring.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0