Tapout XT Dag 24 (2) - Muay Thai

Det här passet måste man gilla. Varför undrar ni? Jo man upplever det inte som speciellt jobbigt och ändå är man genomsvettig när passet är klart. Måste betyda att det är ganska roligt...! :)

Muay Thai är mestadels olika slag- och sparkkombinationer. Passet mer eller mindre kräver de s.k. tapout-handskarna som lägger till lite vikt på händerna.
 
Killer Move är något som heter 4x4x4x4x, dvs fyra olika övningar med fyra repeats som körs i ca 1.30 minuter. Det är nog den killer move jag klarar bäst, men jag upptäckte på slutet ett sätt att göra det lite jobbigare genom att helt enkelt gå lite djupare ner på varje övning, något att ta med sig till nästa omgång.
 
Som jag skrev igår så kommer jag tills vidare skippa yogan och ersätta den med en löprunda. Således blir det en löprunda imorgon och jag återkommer med en rapport om den. Det var VÄLDIGT längesen jag var ute och sprang (läs "stapplade") så det blir intressant att prova. 

(Ni som undrar över "(2)" i rubriken: Läs Dag 22 (2) så får du en förklaring.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0