Tapout XT Dag 22 (2) - Competition Core

Så, äntligen tillbaka efter en ihärdig förkylning. Det dumma i alla fall jag gör är att jag inte stannar hemma från jobbet och kurerar mig när jag blir förkyld. Istället får jag "njuta" av förkylningen några extra dagar.
 
Jag har backat bandet då jag fått nio ofrivilliga vilodagar. Därför körde jag idag dag 22 trots att jag innan jag blev sjuk hade klarat dag 31. Så länge jag är inne på det backade bandet kommer jag att ha en (2) efter dagen då jag egentligen redan kört detta pass en gång. Så som jag tolkat det bygger dock Tapout XT på att man får en ihållande träning. Att då missa nio dagar och sedan fortsätta som inget hänt känns som lite fusk.
 
Dagens pass var Competition Core. Det är mestadels övningar för magmusklerna. Självklart är jag trött och självklart är jag genomsvettig efter passet. Om man jämför denna "nystart" med hur det kändes när jag började med programmet så är skillnaden dock milsvid. Jag orkar mycket mer, är mer svettig och tröttheten är av ett annat slag än när man var helt otränad som jag var när jag startade.
 
Lite snopet känns det dock att helt plöstligt bara vara i början av fjärde veckan när jag innan jag blev förkyld var i mitten av femte....Nåja, jag får trösta mig med att om man fuskar med träning så lurar man bara sig själv och jag har inte fuskat!
 
Imorgon är det Buns & Guns + Ultimate Abs. Ses då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0