Reflektioner över att blogga

Det här är min första (och enda) blogg. Jag har alltså inte bloggat innan och jag läser inte speciellt ofta någon blogg heller, även om det blivit fler nu sedan jag själv började blogga. Allt med bloggande är med andra ord ganska nytt för mig.
 
Jag skriver bloggen i första hand för mig själv, dels för att sätta press på mig själv att verkligen träna och dels för att kunna följa utvecklingen. Jag märker nu hur roligt det är att gå tillbaka och läsa om hur passen kändes i början och jämföra med hur det känns nu.
 
Något som jag kanske inte räknade med när jag började blogga var att det faktiskt finns människor därute som läser bloggen. Det sätter lite extra press (på ett bra sätt) att verkligen fortsätta träna. Det är dessutom väldigt roligt att få kommentarer, frågor och synpunkter från er som läser. Stort tack för det.
 
Jag har dessutom hittat "mig själv" på ett par ställen på Internet:
 
Bloggtips.se har jag hittills fått "+7 poäng", dvs 7 personer har klickat att de tycker min blogg är läsvärd. I ärlighetens namn är två av dom klicken mina (ett från datorn och ett från mobilen), men det är ändå 5 personer till som klickat. KUL!
 
Bloglovin.com är det en person hittills som följer mig. Kanske blir fler med tiden, vi får se. KUL!
 
Så för att sammanfatta: Bloggen har fått en extra dimension för mig tack vare att jag faktiskt fått följare och tack vare att människor (som jag ju inte känner) brytt sig om att kommentera, fråga, muntra upp mm....
 
TACK!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0