Brutet revben

Ja så är det tyvärr. Vila på obestämd tid. FAN!

Kommentarer
Postat av: Henrik

Upptäckte din blogg för ett par dagar sedan och sträckläste då fram till dag 45. Trist med skadan men inte så mycket att göra åt. Jag är ingen expert på revbensskador, men jag gissar att du kommer få börja om från dag 1 när du väl är helt återställd. Därför tycker jag att du (om du vill) ska redovisa dina resultat nu, och sen börja om på helt ny kula sen när det väl är dags igen. Tack för en bra blogg och lycka till med läkningen.

Svar: Tack, kul att du gillar bloggen. Jag har väl vissa (kanske orimliga) förhoppningar om att jag snart ska bli bra och vara tillbaka i träning, men några resultat är väldigt tydliga:
1) Jag ORKAR mycket mer på de olika passen, skillnaden är dramatisk mot hur det var när jag började.
2) Jag har gått ner 4-5 kg i vikt och har garanterat lagt på mig lite muskler dessutom.
3) Jag är generellt mycket piggare än jag var tidigare.
4) Jag själv kan se skillnad på mina armar och ben. Några rutor på magen finns inte än, men de kanske gömmer sig under det där extra lagret jag har, då Ultimate Abs numera är ett av mina favoritpass.
Tapoutgubben

2013-07-01 @ 06:25:07
Postat av: Freedomtravel

Åh nej, så trist! Har du varit hos läkare? Sa de att du måste vila på obestämd tid? Så vitt jag vet borde det vara bra att röra på sig? (Kanske inte detsamma som hård träning dock!)Men ungefär hur lång tid tyckte de att du skulle vila? Och vad menar de med vila?

Jag skulle absolut inte börja om från början. Jag skulle se det som en paus och sedan backa en vecka eller så. När vi pausat ett längre tag har vi faktiskt upplevt att kroppen känts starkare när man väl börjat igen.

Vi har dessvärre att ganska rejält avbrott också. Först var det midsommar, sedan tränade vi kanske ett pass. Sedan åkte vi på festival. Nu är vi hemma och skulle börja igen - men nu har jag ont i halsen...

Svar: Jag kan gå promenader och liknande och ska se till att andas djupt, men jag ska inte träna förrän smärtan är borta....
Vi får se hur länge jag blir borta och hur mycket jag behöver backa i träningen. Ni som redan klarat 90 dagar vet ju vilken ansträngning det kräver och vilken skön känsla (gissar jag) det måste vara när man gör "sista" passet. Att ni missar lite nu, är nog inte så farligt med tanke på nivån ni är på!
Tapoutgubben

2013-07-01 @ 18:17:48
URL: http://www.freedomtravel.se
Postat av: Tessan

Är det sant?! Du som kommit så långt. Jag tycker så här, du känner din kropp bäst. Har du ont av träningen ska du verkligen inte göra det utan lyssna på kroppen. Det är ju inte meningen att du ska skada dig mer eller förvärra läkningen så att du blir borta längre.
Träning är ju något du ska fortsätta göra även efter 90 dagar. Bara för att de säger att man ska göra det i 90 dagar så ska du självklart fortsätta även efter 90 dagar men då kanske 2-3 pass i veckan istället. Så se ditt avbrott som den skada det är och följ läkarna så att du kan fortsätta ditt hälsosamma o starka liv om ett tag. Jag hade nog backat de antal veckor jag missat.
Hoppas för din skull att du blir bättre och att läkningen går fort. Jätte bra att du fortsätter att hålla igång. Jag hejar på dig. Se alla resultat som du nått hittills och hur bra du mår. Bara det är något att vara stolt över. Fortsätt så, mot ett friskare o hälsosammare liv :) styrkekramar

2013-07-02 @ 12:36:28
Postat av: Anna

Men så himla synd! Din blogg är anledningen till att jag beställde Tapout. Jag läste och läste och drog slutsatsen att kan en gubbe klara det så kan minsann en gammal käring det med. Krya på din axel och jag ser fram emot din come back!

Svar: Tack för ditt inlägg, verkligen kul att jag har inspirerat någon att börja träna, det gör mig glad!!! Förbered dig för två riktigt jobbiga veckor, sedan kommer det att gå lättare och bli roligare, så bit ihop och stoppa i skivorna även när kroppen och hjärnan skriker åt dig att inte göra det! :)
De senaste dagarna har jag funderat en del. Visst är det tråkigt att ha blivit skadad och därför inte kunna göra träningen. Det jag kommit fram till är dock att jag SAKNAR träningen och den dagen jag är frisk igen kommer jag börja träna med glädje igen. Det gör inget om jag får börja om från början för det är ROLIGT att träna. Jag kommer att klara 90 dagar, det är bara en tidsfråga när! Och efter det kommer jag att FORTSÄTTA träna.

Såg att du bloggar också, ska titta in lite då och då och läsa om dina framsteg.
Tapoutgubben

2013-07-02 @ 15:45:34
URL: http://tapoutmamman.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0