Tapout XT Dag 9 - Strength & Force Upper + Ultimate Abs

Idag var det först dags för Strength & Force Upper följt av Ultimate Abs. Det är det längsta passet i Tapout XT (totalt) och också ett av de jobbigaste med ett närmast oändligt antal variationer på armhävningar med lite "vila" emellan i form av olika övningar med bandet följt av Ultimate Abs som ju är situp i olika former. 
 
Mitt Strength & Force-pass kan ha varit det bästa pass jag gjort hittills. Alla som tränar något, oavsett vad det är, vet hur det känns när det verkligen "biter" när man gör sina träning. Precis så kändes det idag och jag är väldigt nöjd med det passet.
 
Även Ultimate Abs efteråt får helt godkänt. Det var bättre än förra veckan, det var bättre än när jag startade min Tapout-resa i april men det kanske inte var det bästa Abs-passet totalt sett.
 
Överlag är jag i alla fall väldigt nöjd med min träning idag.
 
Skräpmat/dryck sedan gårdagens pass: En Fanta och en påse Ahlgrens bilar. Tyvärr...
 
Imorgon är det invägning. Jag har inga större förhoppningar att ha gjort någon dramatisk viktminskning. Det jag ska bjuda på är dock min startvikt när jag började träna i april så det blir både en jämförelse med den vikten samt med vikten jag hade när jag började om för 9 dagar sedan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0