Tapout XT Dag 6 - Sprawl & Brawl

Första träningsveckan avklarad efter omstarten pga skada. 
 
Det jag gjort lite annorlunda denna gång jämfört med när jag startade för några månader sedan är att jag gör alla övningar på det sätt de gör på DVD:n, dvs inga knän i eller andra förenklade sätt. Istället gör jag så länge jag orkar. Ibland orkar jag hela övningen, ibland slutar jag lite tidigare och ibland (när det är riktigt jobbigt) gör jag några, vilar och gör sedan några repetitioner till. Målsättningen är att jag för varje vecka ska komma närmare att orka hela tiden ut. Självklart finns det en hel del övningar som jag orkar hela tiden ut. I vissa pass orkar jag alla övningar hela tiden ut medan en del, t.ex. det jag gjorde idag (Sprawl & Brawl) hade flera moment jag inte orkade hela tiden ut.
 
Jag är mycket nöjd med mitt pass idag. Svettmängden är otrolig och jag har verkligen tagit ut mig. Efter ca 10 minuter fick jag ta av t-shirten, det blev för varmt. Handduken är genomblöt och det rinner fortfarande svett om mig. Ska bli skönt att duscha nu.

Imorgon äntligen en vilodag. Jämfört med hur kroppen kändes efter en vecka första gången så är det verkligen stor skillnad. Nu är jag sådär skönt trött som man blir när man tränat bra. Då för "längesen" så värkte hela kroppen och jag var totalt utmattad. 

Skräpmat/dryck sedan gårdagens pass: Ingenting (i vart fall inte igår efter passet, idag har jag ju "fridag", se dag 1)

Kommentarer
Postat av: Freedomtravel

Kul att höra att du är igång igen! (Skrev en kommentar på nåt tidigare inlägg, men kan inte se att det nu?) Skönt att känna att det går bättre den här omgången, då märker du ju verkligen skillnad! Vi har tränat ganska dåligt de senaste veckorna, mest ett pass här och där. Det får kanske bli så i perioder, men planen är ändå att fortsätta! Vi flyttar till husbåt om fyra dagar, och vi har redan planerat var "träningsrummet" ska vara i nya bostaden :)

Svar: En flytt tar ju en hel del tid, så jag förstår om det blir lite si och så med tränandet just nu, men ni är nog snart tillbaka igen. Husbåt låter jättespännande, jag ska läsa lite mer om det på eran blogg, såg att ni skrivit om det där.
Tapoutgubben

2013-07-28 @ 11:19:39
URL: http://www.freedomtravel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0