Tapout XT Dag 3 - Plyo XT

Efter att i två dagar ha kunna träna med en utvilad kropp och gjort ganska bra ifrån mig sa nu kroppen ifrån ordentligt. Jag har genomfört dagens pass med nöd och näppe. Någon övning slutade jag mellan 5-10 sekunder innan tiden var ute och det var två övningar jag helt hoppade över.
 
Trots att det inte gick så jättebra idag så har jag ändå tagit ut mig helt, jag är genomsvettig och har gett allt och det är ju det träning handlar om. 
 
Tidigare idag tittade jag lite närmare på träningsschemat och kunde där (tyvärr) konstatera att om jag inte skadat revbenet så hade jag nästan varit klar med mina 90 dagar nu. Istället är jag på dag 3. Trösten i det hela är dock att det känns oändligt mycket bättre dag 3 denna gång än vad det gjorde dag 3 första gången. Jag orkar SÅ mycket mer och blir SÅ mycket svettigare.
 
Jag har vägt mig i morse och ska från och med nu rapportera vikten med jämna mellanrum (tidigare har jag bara rapporterat nedgång). Jag vägde i morse 99 kg. Det blir inte mer exakt än så då jag har en analog våg. Jag är 188 cm lång så det ger ett BMI på 28. Som övervikt räknas ett BMI på 26-30. Idealvikt är ett BMI på 19-25. För mig innebär det att jag måste gå ner till 88 kg (24.9) eller 89 kg (25.2) beroende på hur snällt man vill räkna. 
 
Skräpmat/dryck sedan gårdagens pass: 1 burk cola och 1/3 påse Ahlgrens bilar

Kommentarer
Postat av: Anna

Vad roligt att läsa att du har kommit igång igen och att din revbensskada har läkt ut!

2013-07-25 @ 08:59:31
URL: http://tapoutmamman.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0