Tapout XT Dag 2 - Strength & Force Upper + Ultimate Abs

Dag 2 på omstarten bjöd på Strength & Force Upper följt av Ultimate Abs.
 
Det var helt klart längesen jag gjorde Strength & Force Upper-passet. Jag hade glömt hur långt det var (55 minuter) och hur jobbigt det var. Jag är ändå ganska nöjd med hur jag genomförde passet. Det var mycket armhävningar, men jag tog ut mig tills armarna skakade av trötthet så jag har gjort mitt bästa.
 
Direkt efter var det Ultimate Abs. Det är ca 15 minuter långt med bara olika situp-övningar. 10 minuter in i det passet kom verkligheten ikapp mig och jag orkade bara inte göra mer. Jag försökte få upp kroppen från marken, men det gick bara inte. Magövningarna från gårdagens Cross Core Combat i kombination med ett tufft Strength & Force Upper-pass (plus att jag inte tränat på ca 1 månad) tog ut sin rätt. 
 
Totalt sett är jag ändå nöjd, både med dagens pass och med hur kroppen har känts hittills efter omstarten. En verklig värdemätare på det lär jag få imorgon då det står Plyo XT på schemat, ett av de jobbigaste passen.
 
Skräpmat/dryck sedan gårdagens pass: 4 burkar cola (2 igår och 2 idag)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0