Tapout XT Dag 10 - Plyo XT

Dag 10 innebär invägning och Plyo XT. Dag 10 innebar även både goda och dåliga nyheter.
 
Om vi börjar med dom goda nyheterna så har jag gått ner 1 kg sedan måndag förra veckan och väger därmed 98 kg. Jag lovade också tala om vad jag vägde när jag började med Tapout i april och min vikt då var 104 kg. Det innebär att jag gått ner totalt 6 kg sedan jag började, detta trots en månads uppehåll pga skada. Det måste man vara nöjd med.
 
Dom dåliga nyheterna? Ja det är dagens pass. Efter att ha gjort mitt kanske bästa Tapout-pass igår så var det idag mitt sämsta. Jag bröt efter ca halva tiden med illamående och ingen ork alls. Det kan kanske delvis ha att göra med att jag tog ut mig väldigt mycket igår, men en stor faktor är nog att jag inte åt någon frukost i morse och dessutom en dålig lunch. Jag får lära mig av det och se till att äta ordentligt varje dag.
 
Skräpmat/dryck sedan gårdagens pass: Inget att rapportera!

Kommentarer
Postat av: Freedomtravel

Bra resultat! Plyo är tuffast av alla pass tycker jag! En gång fick jag migrän efter det... Vi kör ganska sporadiskt nu, men idag körde vi ripped conditioning.

2013-07-31 @ 18:41:16
URL: http://www.freedomtravel.se
Postat av: Åsa

Plyo är så himla jobbigt! Jag och sambon kör tapout fast varannan dag. Kanske lite fegt av oss, men vi försöker göra allt hållbart på längre sikt :) Gillar din blogg, skönt att följa någon annan. Bra att din skada är läkt! Kämpa på. Har du några före- och efterbilder?

Svar: Jag har tagit en före-bild i april med mobilkameran, men tyvärr verkar det minneskortet ha gett upp. Jag ska försöka få till en recovery därifrån, främst för en massa andra bilder jag vill ha. Efter-bild finns ju inte än av naturliga skäl, men målet är helt klart att jag ska kunna publicera det när jag är klar (alltså både före- och efterbilden). De enda svenska före- och efterbilder jag hittat är på Freedomtravel. Kolla gärna här: http://www.freedomtravel.se/2013/04/traningsresultat-efter-90-dagar/
Tapoutgubben

2013-08-01 @ 11:51:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0