Tapout XT Dag 1 - Cross Core Combat

Dag 1? Ja det stämmer, jag har börjat om från början. Ni som följt bloggen vet att jag kommit ganska långt tidigare, nämligen till dag 46, innan en revbensskada satte stopp för min träning. 
 
Varför börja om då? Ja varför inte? Jag tycker träningen är rolig och nu har jag ju tre månaders bra träning att se fram emot.
 
Hur var formen då efter ett så långt uppehåll? Förvånansvärt bra måste jag säga. Det var Cross Core Combat på schemat. Det är ett "medeljobbigt" Tapout-pass som när jag gjorde det för allra första gången nästan tog livet av mig. Det gjorde det inte nu, tvärtom kändes det bra. Jag gjorde övningarna på ett mycket bra sätt. Jag känner fortfarande av revbenet en del, men bara när jag ligger på rygg = alla situps-övningar. Det är inte värre än att jag klarar det och jag hoppas att det känns lika bra när jag vaknar imorgon.
 
Att jag börjar om från dag 1 var en av nyheterna jag lovade i mitt blogginlägg häromdagen. Den andra nyheten är att jag ska försöka tänka mer på kosten. Jag ska inte börja banta, det klarar jag inte av. Det jag ska göra är att försöka äta "vanlig" mat. Det jag dessutom ska göra är att jag ska skriva här på bloggen allt ONYTTIGT jag äter/dricker. Jag håller lördagen fri, så om jag gör något onyttigt då så håller jag det för mig själv, i övrigt rapporteras det här. Min stora last är läsk, främst cola, så om jag dricker cola från och med nu tills imorgon skall jag imorgon inte bara rapportera att jag gjort det utan också mängden. Tanken är att jag ska skämmas tillräckligt mycket över att behöva rapportera det onyttiga att jag hellre avstår från det. Vi får se hur det går. Nu under sommaren har jag druckit mycket cola så jag tror inte jag kan sluta tvärt, det får bli en nedtrappning.
 
Imorgon Strength & Force Upper + Ultimate Abs. Det ser jag fram emot!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0