Har det vänt?

Som ni vet har jag brutit/spräckt åtminstone ett revben. Man röntgar inte sådana skador numera, så man får gissa helt enkelt. Enda "behandlingen" är värktabletter. Jag försöker undvika det i möjligaste mån och istället anpassa vardagen efter skadan. Igår tror jag var värsta dagen, jag känner mig lite bättre idag. Det är nog tyvärr lång tid kvar tills jag kan träna igen, så som det känns just nu.

Märkligt hur en sådan här skada utvecklar sig egentligen. Jag körde ett Muay Thai pass dagen efter och ett löppass två dagar efter jag skadat mig utan några (större) problem och sen var det stopp. Det fortsatte att bli sämre tills jag knappt kunde ta mig ur sängen, tills jag fick sluta lyfta saker med högerarmen över en viss höjd, tills jag fick börja vrida om bilnyckeln med vänsterhanden istället.....ja ni fattar.

Personer i min närhet som jag pratat med som också brutit revben berättar just att det två första veckorna är värst och att smärtan ökar allt eftersom under tiden från att från början inte känts så farligt. Märklig skada egentligen.

Just nu är jag avundsjuk på alla som KAN träna. Längtar efter mitt första pass efter skadan och hoppas jag inte tappar för mycket. Även om det skulle gå en månad eller längre än så, så är det trots allt mycket kortare tid än vad som gick utan träning innan jag började med Tapout XT så jag hoppas lite styrka och kondition finns kvar längre fram.

Kommentarer
Postat av: Anna

Hoppas verkligen att smärtan ger med sig snabbt, även om du ändå får pausa från träningen ett par två veckor till eller något sådant. Att ha ont tar så himla mycket energi och gör inte direkt underverk på humöret. Tror inte du behöver oroa dig för formen, de flesta med mindre skador kommer tillbaka till formen man var i tidigare efter ca en veckas träning.
Så, sköt om dig och låt kroppen fixa vad den behöver så är du säkert tillbaka innan du vet ordet av!

2013-07-05 @ 08:38:02
URL: http://tapoutmamman.wordpress.com/
Postat av: Tomas

Hejsan! Tycker du att tapout funkat bra för dig? Jag tänker börja träna det nu och få bort min mage har du några tips?

Mvh Tomas

Svar: Ja överlag är jag väldigt nöjd. Banden som följer med och handskarna rekommenderas starkt. Det som möjligen kunde vara bättre är biceps-träningen som möjligen kan bli bättre med kraftigare band. Lycka till!
Tapoutgubben

2013-07-08 @ 15:49:26
Postat av: Trssan

Hur mår du? Hoppas det är bättre med dig. Skickar krya på dig kramar :kr

Svar: Jag är mycket bättre. Känns nu nästan bara när jag ligger på högersidan. Mot slutet av nästa vecka ska jag försöka börja träna igen. Hur går det för dig?
Tapoutgubben

2013-07-12 @ 14:32:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0