Tapout XT Dag 38 - Cross Core Combat

Cross Core Combat ja....mycket mage, mycket armar, mycket mage, mycket armar.....Jag får erkänna att jag faktiskt kände av armarna efter passet igår som jag ju beklagade mig var lite "lätt". Det avspeglade sig i en del av armhävningsövningarna, främst Grinder, dvs Killer Move i slutet, där jag inte orkade mycket. Den var sämre än den brukar. Överlag så var det helt klart ett steg åt rätt håll idag igen vilket känns skönt.
 
Jag sov från ca 22-7 och sedan från ca 9-11.30 igen så jag hade nog ett uppdämt sömnbehov och det är nog en förklaring till att det gick lite bättre idag än dom senaste dagarna. Totalt sett ett bra pass med undantag för Grindern som sagt.
 
En sak jag observerat både idag och igår är att jag observerat min egen teknik lite mer under passen och verkligen försökt göra rätt. Tyvärr är det sällan lättare att göra rätt, men resultatet måste ju bli bättre (samt troligtvis mindre risk för skador).
 
Imorgon är det Yoga som jag ju ersatt med löpning. Jag börjar fundera på att göra Yogan igen för att se hur det går nu när jag tränat ett tag. Jag ska fundera på det mer under löprundan imorgon så får vi se hur jag gör längre fram! :)
 
Jag har också funderat på en sak jag eventuellt ska göra när nästa träningsvecka startar (dag 43). Mer om det längre fram.

Kommentarer
Postat av: Fredde

Klart du skall prova yogan igen, tror benhårt på att all stretching är nödvändig för maximal muskelutveckling och för att minimera skaderisken ;)

Svar: Om nån vecka är det två yogapass på en vecka och jag ska nog göra det ena av dom i alla fall. Vi får se vad det är för väder också, det är skönt att vara ute i skogen med....
Tapoutgubben

2013-09-03 @ 09:08:50
URL: http://mrtapout.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0