Tapout XT Dag 37 - Ripped Conditioning + Ultimate Abs

Först: Tack alla för uppmuntran de senaste dagarna när det varit lite trögt på träningarna.
 
Idag lossnade det lite jämfört med de senaste dagarna. Nu tycker ju jag för all del att Ripped Conditioning är det lättaste passet så det kanske berodde på det, men det kändes i alla fall betydligt bättre än igår. Jag hade ju lovat mig själv att skaffa ett kraftigare band men det hade jag helt glömt bort. Jag ska se om jag kan göra det i helgen. Även en del andra pass kan må bra av att växla mellan ett lite tyngre och ett lite lättare band beroende på vilken övning det är.
 
Ultimate Abs är alltid lite lättare att göra efter Ripped Conditioning jämfört med efter t.ex. Strength & Force Upper eller Cardio XT. Även idag gick det bra och jag är nöjd med min magträning
 
Jag vet inte om jag nämnt det tidigare men jag har inte kunnat göra Killer Move på Ultimate Abs pga min "anatomi". Ni som kör Tapout vet att man ska stödja kroppsvikten på underarmen/armbågen. Jag vet inte om mina armbågar är ovanligt spetsiga för jag kan inte göra övningen. Jag har verkligen försökt på olika sätt men det känns som jag får all vikt på armbågen och det gör ordentligt ont. För all del gör jag övningen på en vanlig matta (dvs ingen träningsmatta). Det kanske är det som är problemet, eller hur är det för er andra?

Kommentarer
Postat av: Fredde

Nu har jag äntligen haft tid att läsa ikapp på din blogg och jag kan relatera till din motivationssvacka, trots att jag ligger långt efter dig. Alla omständigheter i det dagliga livet påverkar träningslusten.

Vad avser tröningsunderlag så ville jag själv ha så bra förutsättningar som möjligt när jag började, så jag köpte pusselmattor på XXL för att få det lite skönare. Det är inte jättemjukt, men tror att det är skönare än en vanlig matta i alla fall ;)

Testa ett mjukare underlag i form av nån träningsmatta för att se om det hjälper (det tror jag att det gör :)).

Svar: Får kanske prova det, det är nån plankövning i nåt annat pass där jag har samma problem med armbågarna också så en bättre matta kanske hjälper.
Saknat dina blogginlägg några dagar, var orolig att du gett upp. Nu när det är lördag så kan du ju ta Legs & Back lite tidigare och sen vila ett tag och köra Cardio XT + Ultimate Abs sent på kvällen (om du inte har andra planer) så är du ju ikapp? Det är helt olika pass så dom borde gå att köra samma dag om man får vila lite emellan....
Tapoutgubben

2013-08-31 @ 11:54:11
URL: http://mrtapout.wordpress.com
Postat av: Fredde

Saknar en gilla knapp på dina inlägg ;)
Hade jag läst det imorse så hade jag nog kört dubbelt. Oh well, det skall nog gå ändå. Skönt med ditt stöd i alla fall!

2013-08-31 @ 20:02:46
URL: http://mrtapout.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0