Tapout XT Dag 33 - Legs & Back (Sprawl & Brawl)

Jag var på jobbresa fredag-söndag så inför resan var jag lite orolig hur det skulle bli med träningen. Innan vi åkte kom jag överens med en kollega (som inte tränar Tapout) att vi skulle försöka träna fredag kväll och lördag kväll tillsammans. Jag hade valt ut Sprawl & Brawl som ett lämpligt alternativ att köra då det inte kräver något av banden (eftersom jag bara har en uppsättning). Handskarna ska man i och för sig ha, men till skillnad från t.ex. Muay Thai och Cardio XT är handskarna mer som grädde på moset än avgörande för om passet ska bli bra så för att det skulle bli "rättvist" så körde vi båda utan handskarna.
 
Så i fredags kväll så hittade vi en lämplig plats och körde Sprawl & Brawl. Passet i sig är kanske det mest varierade av alla Tapout-pass med övningar för i princip hela kroppen inkl några konditionskrävande. Jag gjorde ett väldigt bra pass och var riktigt nöjd med min insats. Kroppen svarade bra på alla övningar.
 
Lördagen vaknade jag med halsont så det blev ingen träning i lördags av den anledningen. Om jag känner mig lite hängig, snorig eller bara trött så kör jag ändå men med halsont har jag fått lära mig att låta bli träningen. Jag var orolig för att bli förkyld men det verkar ha gått över nu så jag tänker ikväll, något försenat, avsluta vecka fem med Cardio XT + Ultimate Abs, sedan ta en vilodag för säkerhets skull och därefter börja vecka sex. Det har alltså blivit några ofrivilliga vilodagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0