Tapout XT Dag 31 - Muay Thai

Ett kul pass med mycket slag- och sparkkombinationer. Kanske att passet är i kortaste laget, 40 min inkl uppvärming och stretching. Passet gick bra, kände mig ganska pigg och gjorde även ett bra Killer Move (även om det i ärlighetens namn inte är det jobbigaste av de olika Killer Moves i Tapout).
 
Konstigt nog blir jag alltid genomsvettig av detta pass trots att jag klarar det bra och inte upplever det som jättejobbigt. Det beror nog delvis på att det alltid är enklare att ta ut sig när man gör något roligt och detta pass är helt klart ett av de roligaste i Tapout.
 
Jag hade ju ett Ultimate Abs-pass kvar att göra från förra veckan och planen var egentligen att göra det idag. Känner att klockan runnit iväg och har en tidig dag imorgon så jag sparar det passet ytterligare några dagar.

Kommentarer
Postat av: Fredde

Jag ser verkligen fram emot muay thai passet, men det låg inget på schemat den här veckan :(

Bra jobbat som vanligt i alla fall!

Svar: Tack! Läste att du kört Yogan nu, den är tuff. Lite tröst är att Legs & Back är lite lättare än de pass du nu gjort och sista passet på veckan brukar alltid gå lite lättare tack vare att man vet att man har vilodagen framför sig.
Tapoutgubben

2013-08-22 @ 09:07:03
URL: http://mrtapout.wordpress.com
Postat av: Fredde

Ja yogan var ingen Walk in the park nu i början, men det skall nog bli bättre ;) låter bra att det är lite lättare pass i slutet av veckan för nu börjar jag bli lite mör, hehe..

Svar: Skön känsla! :)
Tapoutgubben

2013-08-22 @ 09:35:12
URL: http://mrtapout.wordpress.com
Postat av: Niklas

Hej, kul att se att fler kör Tapout. Jag är själv snart 43 år och behöver komma igång med träning och är nu i 2:a Tapout veckan. Körde Competition Core nu imorse och tyckte det gick bra i början men det märks hur otroligt otränad jag är. Svettades kopiöst mycket mot slutet :). Första veckan orkade jag inte mycket men det börjar bli lite lättare. Fast direkt lätt är det ju inte heller. Jag hoppas hänga med alla 90 dagar.

Har du märkt någon skillnad nu efter 30 dagar jämfört hur mycket du orkade när du började?

Svar: Kul att höra från fler, särskilt i min ålder. Om du kikar tillbaka lite i min blogg ser du att jag faktiskt kom till dag 46 innan jag bröt/spräckte ett revben och fick hålla upp en månad ungefär. Efter omstarten var det stor skillnad mot hur det kändes när jag började första gången i april. Det var verkligen en pärs att ta sig igenom träningarna, men redan efter två veckor börjar man märka resultat och då blir det roligare. Håll ut till nästa vilodag så ska du se att det är enklare och roligare när du börjar nästa vecka vilket för mig höjde motivationen att träna. Jag mår MYCKET BÄTTRE nu jämfört med hur jag gjorde i april när jag började och det är den största skillnaden, sen att jag t.ex. klarade 30 riktiga armhävningar bara "för skojs skull" i söndags känns bra, eller att jag efter några veckor med Tapout klarade att springa 6.7 km i skogen utan att stanna/pausa känns också skönt för att inte tala om att jag är sju kilo lättare. To Quit Does Not Exist! :)
Tapoutgubben

2013-08-22 @ 10:21:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0