Tapout XT Dag 30 - Ripped Conditioning + Ultimate Abs + Invägning

Ripped conditioning består mestadels av övningar för armarna med hjälp av det medföljande långa bandet. Det måste vara det lättaste passet av alla i hela Tapout-XT-programmet. Hur har ni andra gjort, har ni skaffat hårdare band? Jag måste nog göra det för att det här passet ska vara värt att köra. Skillnaden är stor mot de andra passen.
 
Ultimate Abs efteråt går ju bra eftersom kroppen inte är speciellt trött efter passet innan, trots att jag gjorde alla övningar precis som dom på DVD:n.
 
Invägning då. Ni som följer mig kanske minns att jag hade som mål att gå ner från 98 kg (dag 10) till 95 kg nu på dag 30. Det har jag inte klarat. Jag väger 97 kg så viktminskningen är bara 1 kg. Det känns inte som det är hela sanningen dock, för jag känner och upplever det som att jag förlorat mer. Jag kan bara hoppas att jag kanske fått lite muskler under dessa 20 dagar sedan förra invägningen. Sedan starten i slutet april är jag ner 7 kg. Målsättningen till dag 60 får nog vara 95 kg igen men med förhoppningen att även dessa 2 kg känns som mer. I ärlighetens namn skulle jag inte ha något emot att bibehålla min vikt på 97 kg om allt var muskler! :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Härligt att följa din tap out blogg! Försöker själv köra men har svårt att hålla disciplinen med endast en dags vila :P det där med vikten är ju så olika. Huvudsaken är väl som sagt att man mår bra framför vikt. När 90 dagar gått har man ju hur som hur ändå nått en mer tränad kropp. Om man inte tar ut för många vilodagar förstås :P lycka till!

Svar: Det är jobbigt ibland det håller jag med om. Vissa dagar vill man verkligen inte träna, men det konstiga är att när man stoppat i skivan och kört 10 minuter så har man glömt det! :) Bloggar du själv? Jag har märkt att det är ett stort hjälpmedel för man vill inte gärna behöva skriva i bloggen att man missat ett pass....Skicka gärna en länk om du bloggar och lycka till med träningen!!!!
Tapoutgubben

2013-08-20 @ 22:57:14
Postat av: -Jenny-

Jag rycker att Ripped Conditioning är det bästa passet, tänk så olika det kan vara. Har bara gjort det en gång men kör det ikväll igen. Jag fick supermycket träningsvärk sist. Jag har medel och hårt på mina motståndsband och växlar mellan dem. Jag är ju tjej också och alltså lite svagare så jag känner att det tar....

Svar: Jag tror jag helt enkelt behöver skaffa ett starkare band. Jag har bara det som följde med i paketet och i R/C blir det helt enkelt för lite motstånd på många av övningarna. Har du köpt starkare "original-band" från Tapout, eller annat märke?
Tapoutgubben

2013-08-21 @ 08:28:05
URL: http://jennyspysventil.wordpress.com
Postat av: Fredde

Ripped condotioning har jag inte testat än så jag kan inte yttra mig. Däremot kommer jag att ha mardrömmar inatt om plyon ;)

Även om vikten inte gått ned så mycket, hur ser det ut med måtten då? Har det blivit nån skillnad där?

Svar: Jag har inte mätt mig när jag började. Jag har ju trots allt gått ner 1 kg så jag är inte helt missnöjd. Det är ju alltid så att de första kilona är enklast och hittills är jag ner 7 kg plus att jag har lagt på några gram muskler i alla fall! :)
Plyon är härlig och imorgon har du Yogan. Den har jag gett upp tills vidare och kör löpning istället. Hoppas klara den mot slutet av dom 90 dagarna. Ska bli spännande att läsa imorgon vad du tycker om den.
Tapoutgubben

2013-08-21 @ 11:27:51
URL: http://mrtapout.wordpress.com
Postat av: -Jenny-

Jag har köpt mitt mediumband på stadium. Vet att det fanns hårt där också och så funderar jag på om det fanns extra hårt? Är inte helt säker dock... Vårt hårda band köpte vi på en sportoutlet.

Har märkt att jag går mer och mer över till det hårda bandet på nästan alla övningar. Använder jag mitt medelband virar jag ifta runt foten...Och eftersom tjejer generellt är lite svagare än killar tror jag absolut att ett hårt band skulle ge dig mer! Har precis gjort R/c och jag är härligt död i alla muskler.

Svar: Ok, jag måste absolut skaffa ett starkare band till detta pass, det förstår jag. Tack för synpunkterna!
Tapoutgubben

2013-08-21 @ 12:39:31
URL: http://jennyspysventil.wordpress.com
Postat av: andreas

Tjenare, har tänkt skaffa tapout xt, är det nått du rekommenderar för de som inte orkar ta sig till gym? Träningsschemat man får med, säger den vilken dvdskiva man ska följa på respektive dag? För skulle annars bara bli förvirrad om hur man ska följa skivorna,

Svar: Kan absolut rekommendera Tapout. En av de stora fördelarna är just att man kan träna hemma när man vill. Det sparar dessutom en hel del tid eftersom man inte behöver ta sig till något gym. Schemat visar tydligt varje dag vilken skiva du ska använda så det är inget problem. Tänk bara på att köpa till handskarna som inte ingår. Det är flera pass där dom rekommenderas och där träningen blir mycket bättre om man har dom. Lycka till och hör gärna av dig igen när du börjat träna!!!
Tapoutgubben

2013-08-21 @ 21:23:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0