Tapout XT Dag 29 - Plyo XT

MJÖLKSYRA!
 
Idag hade jag som målsättning att göra passet så nära de på DVD:n som möjligt, kanske inte som Mike precis, men i alla fall som de andra vad gäller djup, fart och annat som påverkar utförandet av övningarna. Det innebar att jag redan efter sju minuter fick första mjölskyre-attacken, något som i princip återkom i slutet av varje övning. Jag fick lägga in några extra vattenpauser på 10-20 sekunder (då jag pausade DVD:n). Dessutom fick jag göra en förlängd paus på ca 2 minuter då det direkt efter en vattenpaus kom en övning med höga hopp som innebar att vattnet var på väg upp igen. 

Det kan ha varit mitt bästa Plyo-pass hittills, till och med Killer Move var bra. Mot slutet hulkade jag till och med några gånger så jag har verkligen tagit ut mig, något som även mängden svett på mig just nu kan intyga.
 
Måste säga att det var skönt att göra ett bra Plyo-pass. Nästa grej som jag ser fram emot att göra bra är Killer Move på Cross Core Combat, The Grinder. Just nu startar jag min nedräkning på 7 och klarar sedan hela från det. Ni som tränar Tapout vet vad jag menar. Målet är självklart att starta från 10 och klara hela vägen ner. Vi får se vad jag vågar mig på nästa gång det dyker upp.
 
Jag har fler positiva nyheter. Dels fick jag idag, från en person som inte vet att jag tränar, höra "Du har gått ner i vikt va, bantar du?". Kändes bra, även om jag inte precis bantar, bara äter lite nyttigare och framförallt TRÄNAR. Dessutom fick jag ett infall igår på vilodagen att se om jag kunde klara 30 riktiga armhävningar i följd. Dvs, inga supersnabba korta armhävningar, utan ordentligt ner och upp utan stress i rörelserna och självklart inga knän i marken. Jag klarade det och det kändes som jag kanske hade ytterligare någon/några i mig. Det var nytt personbästa för mig. Nästa mål är att klara 50 riktiga i följd. Ska prova igen när jag tror att jag har det i mig och återkommer då med rapport. Det blir ju en hel del armhävningar ändå i Tapout och det är så klart tack vare det som jag klarade 30.

Imorgon Ripped Conditioning + Ultimate Abs. 
 
Tills dess säger jag till er andra: "Earn your water break!" :)

Kommentarer
Postat av: Fredde

Jag har faktiskt väntat på ditt inlägg hela dagen och jag får säga att det var värt väntan! Vilket osedvanligt positivt inlägg och härligt med så positiva resultat!
Jag är själv rätt kass på armhävningar och har alltid varit det, men nu får man ju hopp ;)

Dessutom kul med feedback på att nån annan dessutom ser resultat! Jag vet själv hur svårt det är att se förändringar på mig själv, tror inte heller att det jag ser i spegeln alltid stämmer överens med hur andra tycker att jag ser ut. Det blev extra tydligt igår när jag tog min "före" bild.

Klarar du 7 omgångar på "the grinder" så är det ju sjukt bra, jag klarade inte ens att fullfölja den första imorse!

Riktigt bra jobbat, keep it up! (Det vet jag iofs att du gör :))

Svar: Kul att man kan vara lite inspiration. Jag har fortfarande lång väg att gå men jag känner verkligen resultat. När jag läst dina inlägg om dina första två träningspass känner jag igen mig och jag kan också verkligen känna att jag kommit en lång väg sen jag var i samma situation. Det fanns övningar i början som jag aldrig trodde jag skulle klara, men man blir bättre allt eftersom. Tänk på det när du tränar att det är jobbigt i början, men som Mike säger så är det viktigaste att göra sitt bästa, då kommer resultaten, även om man inte orkar alla övningar. Men du, för att orka den här träningen måste du nog äta lite mer än vad du gör?
Tapoutgubben

2013-08-19 @ 20:31:37
URL: http://mrtapout.wordpress.com
Postat av: -Jenny-

Att göra ett bra Plyo känns lite extra gött tycker jag eftersom det passet är så förbannat tungt, bra jobbat!
Och att få ett kvitto på att träningen ger resultat som armhävningarna och kommentaren om vikt är också en morot, eller hur??

Svar: Tack för uppmuntran! :)
Och visst känns det bra att få lite kvitton på att allt jobb ger resultat. Det viktigaste kvittot tror jag ändå är att jag känner mig mycket piggare i vardagen, dvs i allt som inte har med träningen att göra. Kanske rentav känner mig lite yngre än vad jag gjorde när jag började träna. Jag följer din blogg också och det är en extra morot att följa andras framsteg, särskilt någon som hållit ut så länge som du. Många bloggar tar slut långt tidigare...:! :)
Tapoutgubben

2013-08-20 @ 08:08:08
URL: http://jennyspysventil.wordpress.com
Postat av: Fredde

Jag trodde att jag ätit för lite innan träningen igår (ingenting) eftersom jag åkte på både huvudvärk och illamående, så imorse garderade jag mig med att gå upp en kvart tidigare och åt en knäckemacka med smör. Det må ha hjälp för jag fick varken huvudvärk eller blev illamående idag.

För övrigt försöker jag hålla mig mig till måltidsplanen så långt det går. Det är endast möjligt eftersom jag har en fantastisk och förstående sambo som lagar middag hemma och har anammat recepten för att hjälpa mig. Så förhoppningsvis räcker kalorierna för att orka. Skall försöka lägga merparten av kalorierna ink protein direkt efter träningspasset, så att jag får bästa möjliga resultat.

Svar: Jag försöker äta ungefär en timma INNAN jag tränar för att ha energi nog att klara passet! :)
Tapoutgubben

2013-08-20 @ 09:30:33
URL: http://mrtapout.wordpress.com
Postat av: Maria

Hej! Som svar på din fråga så japp jag är gammal bloggare. Har uppehåll just nu för jag har nyligen fått en bebis som gör att min kära blogg är bortprioriterad.
Kul att du fick feedback idag! Plyo är verkligen vidrigt! Har du tränat mycket annat innan tapout?

Svar: Jag tror du skrev fel i länken, är det http://finest.se/missnyberg (isf Myberg). Jag var inne som hastigast och läste, ska läsa lite mer sedan.
Jag tränade en del "förr", framförallt fotboll och lite löpning (och ibland spinning och lite annat). En knäskada satte stopp för fotbollen för knappt 10 år sedan och sedan dess bara väldigt sporadiskt så jag har börjat från noll nu.
Tapoutgubben

2013-08-21 @ 23:36:50
URL: http://finest.se/missmyberg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0