Tapout XT Dag 27 - Cardio XT + Ultimate Abs

ÄNTLIGEN! Sista dagen på en "nio-dagar-i-rad-tränings-vecka". 
 
Idag har jag haft musik på i bakgrunden. Jag letade upp en s.k. megamix med 90-tals-låtar på Youtube och hade på i bakgrunden. Det gjorde faktiskt en del nytta, det måste jag säga. Hur gör ni andra, lyssnar ni på musik när ni tränar Tapout XT? I så fall, vad? Tips?
 
Först Cardio XT. Ett av dom tuffare passen, särskilt om man använder handskarna. Det är korkat att dom inte följer med i paketet men ni som inte redan gjort det, KÖP DOM! Ni som tvivlar på om dom gör någon nytta, kolla när det är ca 14.30 kvar av workouten när tjejen längst bak TAR AV SIG DOM för att det blir för jobbigt. Alla s.k. XT-övningar som är i det här passet är DUBBELT så jobbiga med handskarna. Jag körde själv dom första veckorna av "första rundan" utan handskarna och det är verkligen skillnad. Jag ska försöka sluta tjata om handskarna nu, det är bara ett tips i all välmening. 
 
Hur gick passet då? Det var trögt i början, men allt eftersom gick det riktigt bra och det var ett av mina bättre pass. Även Killer Move gick riktigt bra idag. Verkligen nöjd med mig själv och med detta pass. När det var dags för sista vattenpausen passade jag på att ta en bild av min, numera synliga, triceps på vänsterarmen. Visst, den är inget man visar upp i muskelbyggartidningar MEN den fanns inte där i april, så mycket kan jag säga. Och jag har inte duschat på bilden, det är svett. (Bilden blev lite suddig, men det är svårt att hålla mobilen stilla när armarna skakar!) :)
 
Efter det Ultimate Abs. Det är normalt sett ett av mina bättre pass, men idag orkade jag bara några minuter, sen gav jag upp. Nio dagars träning i rad hade tagit ut sin rätt. Jag ska lägga in ett extra Ultimate Abs-pass i veckan som kommer, troligtvis på onsdagen efter Muay Thai som är ett av de enklare passen.
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna Edengren Careliusson

Hur mycket skulle du tippa att "original-handskarna" väger på ett ungefär? :)

Svar: Dom väger 1 lb/styck vilket ungefär är 450 gram. Knappt ett halvkilo/arm alltså.
Tapoutgubben

2013-08-17 @ 20:23:56
URL: http://makememotivated.blogg.se
Postat av: Fredde

Bra jobbat, du fortsätter att imponera! ;)

Nu kör vi!

2013-08-17 @ 23:17:14
URL: http://mrtapout.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0