Tapout XT Dag 26 - Sprawl & Brawl

Nu var det 8:e dagen i rad jag tränade, detta pga en förskjutning av vilodagen förra veckan. Jag har morgondagen kvar att träna också, så det blir 9 dagar i rad. Puh.
 
Passet i sig gick bra. Det är mycket armar och mage i detta och man använder handskarna. Beroende på hur man räknar vissa av plankövningarna, som delvis är armhävningsövningar, så har jag gjort mer än 100 armhävningar i detta pass, alla med fötterna i, dvs inga knän. Mot slutet av passet kom verkligheten i kapp mig och sista 5-6 minutrarna var inte vackra att se, då gick jag på ren vilja och med darrande muskler. Inget högt tempo i slutet alltså.....
 
Imorgon är det Cardio XT + Ultimate Abs. Även Cardio XT har man handskarna på sig, dvs tre pass denna vecka med handskar.
 
Efter det ska det bli RIKTIGT SKÖNT med en vilodag på söndag. Nästa vecka ser svår ut vad gäller träningen på fredag och lördag pga jobbsituationen, jag har inte riktigt bestämt hur jag ska göra utan återkommer senare med info.
 
 

Kommentarer
Postat av: Fredde

Grymt bra jobbat, som vanligt!

8 dar i rad är tufft, 9 är än värre 😜
Var försiktig bara och tänk på att vila, överträning kan ju ge motsatt effekt om inte kroppen får nån chans att återhämta sig.

Dock så bidrar du med inspiration i vanlig ordning ;)

2013-08-17 @ 00:32:34
URL: http://mrtapout.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0