Tapout XT Dag 25 - Yoga XT (Löpning)

Yogan är, i alla fall tills vidare, ersatt med en liten löprunda i skogen på 6.7 km.
 
Under rundan igår fick jag anledning att fundera på vad en "prestation" egentligen är. Vad tycker ni, är det här en prestation: Igår när jag sprang kände jag direkt att det var tungt i benen. Jag har tränat varje dag sedan i fredags förra veckan och det hade uppenbarligen satt sina spår. Rundan var långt ifrån den snabbaste jag gjort. Faktum är att jag redan efter ca 2 km var på väg att ge upp. Nu är dom första 2 km dom jobbigaste på den här rundan då det i princip är uppför hela tiden, men i alla fall. Det jag tycker var min "prestation" igår var att jag INTE gav upp utan bet ihop även när mjölksyran pumpade i benen som värst och till slut tog mig runt hela rundan utan stopp. Jag testade också en app igår som heter Runkeeper och kunde där konstatera att för varje km så skönk km-tiden, inkl sista km. Dom första två gick ju väldigt långsamt eftersom det var uppför nästan hela vägen, men poängen är att jag även SISTA km sänkte snitt-tiden på km. En prestation i mina ögon i alla fall, även om det inte räckte till VM-guld! :)
 
En annan sak jag la märke till igår på rundan var att det inte "dallrade" något i kroppen när jag sprang. Efter några km kom jag helt plöstligt att tänka på det och det var en skön känsla. Jag har fortfarande inte en Tapout-kropp och det finns fortfarande en hel del att ta av, tro inget annat, men det kändes ändå bra.

Så slutsatsen om passet igår är att trots att det kändes jobbigt hela vägen så kändes det ändå ganska bra! :)

Idag blir det Sprawl & Brawl.

Kommentarer
Postat av: Fredde

Jag håller med om att det är en prestation att med viljestyrka pressa sig, när man helst hade gett upp. Mental styrka är ju en av grundstommarna i hård fysisk träning, så kudos till dig, bra jobbat!

2013-08-16 @ 15:18:53
URL: http://mrtapout.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0