Tapout XT Dag 24 - Muay Thai

Muay Thai är ett av favoritpassen. Det har, hittills i alla fall, berott på att jag tyckt det är ganska roligt. Det tycker jag fortfarande men jag tror att en av anledningarna till att det är ett favoritpass är att jag orkar alla övningar hela passet igenom inkl Killer Move. Det måste innebära att det kanske är det lättaste passet.
 
Oavsett att det känns lätt och är roligt så blir man ordentligt svettig av det och det måste ju betyda att det ger något resultat i alla fall. Utan handskarna känns det lite meningslöst dock, så ni som kör, eller tänker köra, Tapout XT, skaffa handskarna.
 
Imorgon löprunda ca 6.5 km (isf för Yoga som för mig är ogenomförbart).

Kommentarer
Postat av: -Jenny-

Hej,

Kul med en till tapoutare! Och vad duktig du är som kom så långt första gången och nu börjat om. Håller tummarna för att det håller hela vägen nu. Bra idé att redovisa onyttigheter, det vore kanske något för mig.
Heja dig!

Svar: Tack för uppmuntran! Kollade in din blogg också och ser att du kommit långt. Bra jobbat! Ska titta in lite då och då och bli inspirerad av dina framsteg!
Tapoutgubben

2013-08-14 @ 21:38:01
URL: http://jennyspysventil.wordpress.com
Postat av: Freedomtravel

Håller med! Det är ett roligt pass, och inte alltför tufft heller (i jämförelse). Vi har tränat jättedåligt ett tag nu (dvs knappt alls). Får lite dåligt samvete när jag kikar in här... ;) Vi har fullt upp med allt som ska fixas i husbåten, nu sedan vi flyttat in. Men vi har lagt ut träningsmattor på golvet, så så småningom kommer vi förhoppningsvis igång!
http://www.freedomtravel.se/2013/08/traningsmattan-pa-plats/

Svar: Jag tycker inte ni ska ha dåligt samvete för det. I er situation är det nog bäst att helt koncentrera sig på att få klart boendet och sen när livet är "som vanligt" igen kan ni köra igång. Träningsrummet ni har fixat bjuder ju verkligen in till träning så ni är nog snart igång igen som vanligt. Måste säga att jag är lite avis på de fina mattorna ni fixat där, här är det laminat/vanlig matta som gäller.....
Tapoutgubben

2013-08-15 @ 07:33:46
URL: http://www.freedomtravel.se
Postat av: Fredde

Ja du kör på som vanligt och det är härligt att se!

Jag undrar lite över kostplanen som tydligen medföljer paketet, hur ser den ut på ett ungefär, matmässigt alltså? Använder du den?

Svar: Jag har inte använt mig av den. Den kräver helt enkelt för mycket tid, både vad gäller inköp och tillagning. Jag försöker äta "vanlig" mat, har i princip helt slutat med godis och snacks men dricker fortfarande läsk ibland. De tre senaste dagarna "bara" en burk om dagen så jag försöker sluta med det också men det är svårt (i alla fall för mig). Ett lunchrecept från Tapout kan t.ex. se ut så här: Medelhavsinspirerad Citrussallad: 1/2 apelsin, 2 skivor grapefrukt, 2 tangerinskivor, 3 dl sallad, 1 msk pinjekärnor, 1/2 tsk olivolja 1 msk fruktvinäger, basilikablad, 1/2 vitlöksklyfta, salt och peppar efter smak. Om man ska lägga ner den tid som krävs bara för att handla alla ingredienser till måltiderna varje dag så får man sluta jobba......
Tapoutgubben

2013-08-15 @ 08:28:31
URL: http://mrtapout.wordpress.com
Postat av: Fredde

Haha, jag förstår vad du menar, jag har dock vant mig något vid den typen av kosthållning, så det kanske kan funka för mig ;)

Svar: Du får bjuda mig på lunch helt klart! :)
Tapoutgubben

2013-08-15 @ 09:58:47
URL: http://mrtapout.wordpress.com
Postat av: Fredde

Inte alls omöjligt att det blir så ;)

Nu till posten för att hämta ut mitt paket som äntligen har kommit!

Svar: Såg på din blogg att du hämtat paketet nu, men hur kan du hålla dig ända till måndag från att börja träna!? :)
Tapoutgubben

2013-08-15 @ 18:27:15
URL: http://mrtapout.wordpress.com
Postat av: Fredde

Jo jag har nämligen som en del av mitt motivationspaket, gjort en plan med start och slutdatum, planerat kostförändringarna samt bokat tid med PT för vägning, mätning och fotografering.

Men i ärlighetens namn så var jag tvungen att prova ett par av övningarna direkt, tillsammans med barnen 😜

Svar: Coolt! Ska bli riktigt intressant att följa hur det går för dig. Hur kändes övningarna då?
Tapoutgubben

2013-08-16 @ 12:03:55
URL: http://mrtapout.wordpress.com
Postat av: Fredde

Ja så fort jag testade så kom flashbacks från min MMA träning, det var hur roligt som helst!! Jag blev om möjligt än mer taggad eftersom passen hade ett bättre upplägg än jag förväntat mig. Det blir svårt att hålla sig till måndag, men nu skall jag verkligen följa min plan ordentligt ;)

Svar: Det låter bra. Motivationen är ju verkligen viktig när man ska köra så pass tuff träning. Jag har stött på några små motgångar, en förkylning och ett brutet/spräckt revben, men det viktiga är att inte ge upp och att lyssna på kroppen. Som sagt, ska bli kul att följa dig! :)
Tapoutgubben

2013-08-16 @ 15:29:00
URL: http://mrtapout.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0