Tapout XT Dag 23 - Buns & Guns + Ultimate Abs

Eftersom mitt benband gick sönder i lördags så begav jag mig idag till Tvins där jag köpt Tapout-paketet. Jag visade mitt trasiga band och frågade om dom hade nya. "Ja, det har vi. De kostar 199 kr för ett 2-pack Det är två olika motstånd i dom." Att mitt gamla band gått sönder gav ingen reaktion typ "Oj, det var tråkigt, men självklart ska vi byta ut det åt dig". Jag hade inte sparat kvittot så jag hade inte mycket för att bråka om det, det var bara att köpa de nya banden. De är ORDENTLIGT kraftigare än det gamla och det svarta verkar nästan omöjligt att använda. 
 
Första passet idag var Buns & Guns och man använder sitt benband på majoriteten av övningarna. Jag körde det gråa som även det ger betydligt mer motstånd än det gamla röda gjorde. Trots det så gick passet bra och när det var 7-8 min kvar tänkte jag för mig själv att detta måste vara det lättaste av alla pass. Jag tror Mike kunde läsa mina tankar för några jobbiga plankövningar senare så kom jag på andra tankar.
 
Ultimate Abs går numera ganska bra, även om jag idag kände av lite av de tidigare plankövningarna (och även Core-passet igår) i magen. Jag är ändå nöjd med passet.
 
Ser ni skillnad på banden?

Imorgon Muay Thai, vi ses då!

Kommentarer
Postat av: Fredde

Bra jobbat som vanligt 😉

Det verkar vara flera som har haft problem med hållbarheten på de medföljande gummibanden. Hoppas att det är den uppgraderade varianten som kommer i min leverans, annars kanske man skall investera i extraband, just in case...

Grymt att du upprätthåller tätheten på dina inlägg, det bidrar till motivationen! Är riktigt taggad nu, får se om det håller i sig efter första passet ;)

Svar: Det ska bli skoj att läsa din blogg efter dom första passen och se vad du tycker och hur det känns i kroppen efteråt. Det börjar med tre tuffa pass så du får bekänna färg direkt! :)
Tapoutgubben

2013-08-14 @ 07:09:44
URL: http://mrtapout.wordpress.com
Postat av: Fredde

Jo tack, jag har laddat mentalt i fyra veckor så jag är väl medveten om att det kommer att bli riktigt jobbigt 😝
Sist jag var otränad och började träna så här hårt så spydde jag efter halva passet, det var en väckarklocka 😉

Svar: Jag gick också och funderade ett tag innan jag till slut "rev av plåstret" och åkte ut och köpte paketet och körde igång samma dag. Som du säger, det var en väckarklocka när man började och förstod hur dåligt tränad man verkligen var. Men det går fort åt rätt håll som tur är! :)
Tapoutgubben

2013-08-14 @ 10:40:11
URL: http://mrtapout.wordpress.com
Postat av: Fredde

Japp, delmål ett är att ta mig över tvåveckors-tröskeln, samtidigt som jag skriver så fingrarna glöder (om inte träningsvärken sätter sig på fingrarna såklart 😜)

Svar: Det kommer säkert gå bra, du verkar ju helt klart ha motivationen som krävs!
Tapoutgubben

2013-08-14 @ 12:54:42
URL: http://mrtapout.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0