Tapout XT Dag 22 - Competition Core

Tapout XT:s fjärde vecka efter omstarten pga skada (nytillkomna läsare kan blädra tillbaka till juni och se att jag kom till dag 46 tidigare) bjöd på Competition Core.
 
Förra veckan var kanske inte min bästa träningsvecka och särskilt då inte lördagen (benbandet gick av efter 10 minuter) och söndagen (ingen ork alls i kroppen) så det var extra skönt att det gick väldigt bra idag. Jag tog ut mig för fullt och gjorde i princip alla övningar på rätt sätt hela tiden (någon övning slutade jag några sekunder tidigare, en övning pausade jag några sekunder i mitten och fortsatte sedan) förutom den övning som jag fick känning i revbenet förra gången jag gjorde den i det här passet för två veckor sedan. Den hoppade jag över helt idag för säkerhets skull. Jag kan tyvärr fortfarande känna av revbensskadan ibland så därför tog jag ingen risk med just den övningen.
 
Jag kände också idag på några övningar att jag kunde ta ut mig lite extra. Ni som tränar något, oavsett vad det är, vet precis vad jag menar och hur skönt det känns att kunna göra det.
 
Imorgon är det Buns & Guns + Ultimate Abs. Om jag minns rätt så använde man benbandet en hel del i "Buns-biten" av passet så jag ska försöka skaffa ett nytt imorgon, mitt gick ju sönder i lördags. Om jag inte hinner få tag på ett tänker jag köra Strength & Force Upper + Ultimate Abs istället. Vi får se imorgon helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: mikael

Bra jobbat. Körde med detta pass idag. Kan vara så vi är på samma dag. Börja vecka fyra idag.

Svar: Det verkar så. Bra jobbat, det är ju sjukt jobbigt i början, även om det gått lite lättare för mig nu efter omstarten än vad det gjorde när jag började från scratch i april. Bloggar du också om din träning? Skicka gärna en länk i så fall så lägger jag ut den här!
Tapoutgubben

2013-08-12 @ 20:36:26
Postat av: Fredde

Jag har följt din blogg tillsammans med ett par andra sedan en dryg vecka tillbaka och det är främst dina täta inlägg som har fått mig att beställa ett eget tapout paket. Leveransen kommer på fredag och sedan planerar jag köra igång på måndag.

Jag har för fem år sedan tränat MMA rätt intensivt och vet att fysen ger fantastiska resultat. Den gången gick jag ned 12 kilo på tre månader med genomsnitt på två träningspass i veckan. Därför hoppas jag på bra resultat även denna gång.

Fortsätt skriva, du gör det bra och lycka till!

Svar: Hej. Kul att du läser och jättekul om jag kunnat bidra med inspiration till att du också ska börja träna Tapout XT. Det är verkligen en bra och omväxlande träning och tar man sig bara igenom de två första veckorna (som i alla fall för mig var riktigt jobbiga) så vänjer man sig vid det och ser fram emot träningen. Kul också att höra om dina fina träningsresultat tidigare. Ett av mina egna mål med träningen är ju just viktnedgång. Ser att du startat en blogg också, jag ska lägga ut en länk till den på min sida och sen hålla koll på dig så att du inte missar något pass! :)
Tapoutgubben

2013-08-13 @ 08:23:57
URL: http://mrtapout.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0