Tapout XT Dag 17 - Plyo XT

Plyo XT är ben/kondition/mage kombinerat så att man inte kan bli annat än full av mjölksyra, täckt av svett och helt matt i hela kroppen. Precis så känns det idag och det måste betyda att jag gjort ganska bra ifrån mig.
 
Det är helt klart ett av de tuffaste passen och dessutom ett av de pass där det fortfarande finns mycket utrymme kvar för förbättring. Man kan inte göra mer än sitt bästa dock, och det är jag gjort så jag får lov att känna mig nöjd med mig själv, i alla fall när det gäller träningen. Tyvärr har jag fallit tillbaka lite i cola-beroendet, se nedan. Måste verkligen skärpa mig där, särskilt om jag ska nå mitt viktmål till dag 30.
 
Skräpmat/dryck sedan gårdagens pass: 5 burkar Cola.

Kommentarer
Postat av: Tessan

Läste att du började om, jag gjorde samma efter för lång semester. Plyo xt blir fan inte lättare. Idag var första gången jag känt att en spyhink hade varit bra.
Skönt att du mår bättre och är igång igen. Det är i alla fall väldigt rolig träning och det känns ju fantastiskt efteråt :)
Heja heja :)

Svar: Det är det som är det värsta när man tränar regelbundet; att man orkar mer och passen därmed blir jobbigare! :)
Tapoutgubben

2013-08-07 @ 21:06:52
Postat av: Marcus

Verkligen spännande att följa din blogg. Imponerad av att du håller fast vid dina målsättningar. Kör själv ett annat liknande program så det är kul att jämföra.

I all välmening hoppas jag att du en dag får ditt cola/läskberoende under kontroll. Se det inte som ett pekfinger utan bara som en observation från min sida. Du styr så klart själv. Men den nivån du konsumerar är inte bra på något sätt och tänk vilka resultat du skulle kunna få om du tog bort eller minskade på de tomma kalorierna.

Kör hårt!

Svar: Jag är fullt medveten om att det inte är bra, men som med alla laster/beroenden så är det inte helt lätt att sluta. Jag lyckas hålla upp i perioder, men faller (hittills) alltid tillbaka. Har stor respekt för folk som slutar röka eller dricka (eller med ännu värre saker) då jag själv inte har viljestyrkan att sluta med en så banal sak som läsk (socker/koffeinberoende). Att jag får "skämmas" för det i bloggen kommer förhoppningsvis ge mig viss hjälp att sluta.
Mitt största problem är att jag inte har hittat något att ersätta det med. Förslag på det mottas tacksamt, både från dig eller andra läsare.

Lycka till även med din träning, vad tränar du?
Tapoutgubben

2013-08-08 @ 18:52:09
Postat av: Marcus

Jag kör "Insanity Workout" samma koncept men helt utan redskap och inte så mycket fighting. Kör tillsammans med sambon och hon kände inte för kampsportsgrejen. Men jag tror det är mest kosmetiska skillnader i marknadsföringssyfte. Bra träning vilket som. Är inne på första veckan bara.

Lycka till!

Svar: Kollade upp lite mer vad Insanity var, ser verkligen tufft ut. Jag blir sugen på att prova och om/när jag klarat mina 90 dagar Tapout XT kanske det är Insanity man ska köra. Jag ska i vart fall inte sluta träna. Tapout XT är 6 dagar/vecka, hur ofta kör man Insanity?
Tapoutgubben

2013-08-09 @ 18:50:43
Postat av: Marcus

Det finns en buddistisk text som brukar motivera mig när det går trögt med något eller när något tar imot. Kanske den kan motivera dig? Jag har den på kylskåpet.

"Jag är min egen källa till styrka och måste lita till mig själv och inte till andra. Genom disciplin och självkontroll finner jag källan till sann styrka. Genom att handla orätt befläckar jag mitt jag, genom att handla rätt renar jag mitt jag. Renhet och orenhet kommer inifrån och ingen anan kan rena mig. "

Man behöver inte vara buddist eller religiös för att förstå att det mesta i livet är upp till en själv. Tycker texten sammanfattar det bra.

2013-08-09 @ 18:58:42
Postat av: Marcus

Insanity är också 6 dagar i veckan med ett lugnare pass mitt i som är typ yoga/ rörlighetsträning. Vilket jag verkligen behöver!

Svar: Ok, det är en liknande uppbyggnad som Tapout. Yogan är svårast av alla pass för mig, så jag har skippat den helt till förmån för en joggingrunda istället. Hoppas mot slutet av 90-dagars perioden klara yogan. Vi får se hur det går.
Tapoutgubben

2013-08-13 @ 23:44:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0