Tapout XT Dag 15 - Cross Core Combat

Tredje veckan igång. Jag avslutade starkt förra veckan så jag såg verkligen fram emot dagens pass. Det var Cross Core Combat, ett pass som är mycket plankövningar, en del situps och några slag/spark-övningar. Det har dessutom kanske det jobbigaste Killer Move som heter Grinder.
 
Hur gick det då? Ja inte så bra, jag var seg i hela kroppen. Jag har ingen direkt förklaring, jag har ätit bra och sovit bra, så det är bara att hoppas att det var en tillfällig dip och att det känns bättre imorgon på Strength & Force Upper.
 
Jag har satt upp ett kortsiktigt viktmål. Tapout XT har invägningar vid 10, 30, 60 och 90 dagar. Mitt mål till nästa invägning, dvs vid 30 dagar, är att jag ska väga max 95 kg. Det skulle i så fall innebära en viktminskning på totalt 9 kg sedan jag startade i april och ungefär 3 kg från nu. Det är inte orimligt, men det kommer inte att ske gratis. Jag har trots allt gått ner 6 kg och det är, såvitt jag vet i alla fall, dom första kilona som är enklast. 
 
Skräpmat/dryck sedan gårdagens pass: 2 burkar Cola, 1 burk Fanta och 1 påse Ahlgrens bilar. Blä!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0