Tapout XT Dag 6 - Sprawl & Brawl

Då sitter man framför datorn igen och är genomsvettig för sjätte dagen i rad. Jag varvar ner lite och lyssnar på Will.I.Am och dricker en Yoggi Yalla och mår förvånansvärt bra efter första veckan med Tapout XT. Dag 7 är ju vilodag så nu är första veckan klar. Det framgår inte av TV-reklamen att var sjunde dag är vilodag, i alla fall jag fick intrycket att man skulle träna 90 dagar i rad. Dessutom är schemat bara 12 veckor.....12*7=84...Dra bort vilodagen och det är "bara" 72 träningsdagar uppdelat på en period om 84 dagar....Skumt tycker jag, det "saknas" en vecka för att få ihop 90 dagar....
 
I morse såg jag faktiskt fram en del mot dagens pass. Det gick dessutom förvånansvärt bra. Det var ganska omväxlande träning idag där hela kroppen fick vara med och det passade mig bra då jag orkade genomföra en del armhävningsövningar på ett bättre sätt än vad jag gjort tidigare i veckan på de pass som varit bara mage/armar.

Alla pass avslutas med ett Killer Move. Det är ett bra inslag där man får chansen att bränna ut den energi man (mot förmodan) har kvar i slutet av passet. 
 
Ska man klaga på något hittills så är det att stretchingen efteråt är väldigt begränsad. Jag kan varmt rekommendera extra streching efter passen.
 
Imorgon är som sagt vilodag och det ska bli skönt. Dels skönt i största allmänhet, men dessutom skönt för att det ska bli spännande att se vad kroppen säger när jag börjar dag 1 på vecka 2 efter att ha fått vila en hel dag. Nu har jag kört 6 dagar i rad från att tidigare inte tränat något alls. Måndag är alltså vilodag och jag är (förhoppningsvis) åter igen på tisdag med ett pass som heter Competition Core. Jag har inte kört det tidigare så vi får se efteråt hur det var.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0