Tapout XT Dag 5 - Legs & Back

Genomsvettig för femte dagen i rad, skönt!
 
Idag var det Legs & Back. Jag hade sällskap idag igen, alltid roligare när man är två. Det var mycket fokus, som namnet säger, på benen och ryggen men även armarna fick en del. De armhävningsövningar som var idag hade jag troligtvis klarat utan "fusk" (=gå ner på knäna ibland) om jag inte haft fyra dagars träning i armarna redan. Övriga övningar klarade jag på ett sätt som jag är verkligt nöjd med. Både benbandet och det långa bandet användes flitigt i detta passet och överlag var det ett roligt pass. Låt inte det faktum att jag klarade det bra lura er att det inte är jobbigt. Man kan alltid ta i mer, sträcka banden mer, gå djupare ner, längre bak.....allt beroende på hur tränad man är. 
 
Idag läste jag igenom ett av bladen som följde med paketet och där står bland annat "The results come from giving YOUR BEST EFFORT each and every day you pop in the workout and press play". Jag kan helt ärligt säga att jag gjort mitt bästa alla dagar och då har man rätt att känna sig nöjd.
 
Imorgon blir det Sprawl & Brawl. Har ingen aning om vad det är, blir en trevlig överraskning imorgon.

Kommentarer
Postat av: miatessan

Halloj! Har också dragit igång min tapout träning. Ska göra mitt femte pass. Det jag funderar på är om det verkligen är bra för kroppen att från otränad köra 6 dagar i veckan??
Vad tror du?

Svar: Hej. Kul att du börjat träna Tapout XT. Jag kan bara svara utifrån mina egna erfarenheter om det är bra eller inte att träna sex dagar i veckan. För mig gick det bra, i alla fall tills jag bröt revbenet, men det hade ju inte med träningen att göra. Träningen är ju ganska omväxlande med betoning på olika delar av kroppen olika dagar. Jag fick vid några tillfällen känningar i kroppen (armbåge/underarm samt knä). Om skador påverkar träningen och förmågan att göra vissa övningar kan man ju bara göra en annan övning i så fall. Efter två veckor lovar jag att kroppen känns annorlunda och efter fyra-fem veckor ser man fram emot passen. Just nu när jag är skadad LÄNGTAR jag efter att träna 6 dagar/vecka igen. Lycka till med träningen och hör gärna av dig igen och berätta hur det går.
Tapoutgubben

2013-07-04 @ 09:40:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0