Tapout XT Dag 2 - Strength & Force Upper + Ultimate Abs

Dag 2 på min 90-dagars resa med Tapout XT.
 
Idag har jag haft hjälp av en god vän som deltagit i träningen. Han är yngre och framförallt betydligt bättre tränad än mig och har hjälpt till att pusha mig. Jag känner av en trötthet i armar och mage från första dagen, men inte värre än att jag såg fram emot passet redan på morgonen när jag vaknade.
 
Dagens pass är faktiskt två pass. Först Strength & Force Upper och därefter Ultimate Abs.
 
Det var även idag mycket fokus på armar och mage i första passet och, som namnet antyder, endast fokus på mage i extrapasset. Första passet var ca 50 minuter och därefter 15 minuter bara mage. Jag "fuskade" (se mitt första inlägg) en del idag också, men jag fick ändå en ordentlig genomkörare. Jag var helt slut efteråt och orkade knappt hålla armarna upp. Kände även antydan till illamående en bra stund efter träningen.
 
Jag fasade också en del för nästa dag.
 
(Dag 1-3 skrivs i efterhand)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0