Tapout XT Dag 1 - Cross Core Combat

I tisdags var det dags. Efter att ha funderat ett tag så fick jag äntligen tummen ur och köpte en sak jag funderat på länge: Tapout XT.
 
Tapout XT är en MMA-inspirerad workout med ett 90-dagars träningsschema. I paketet ingår ett antal DVD-skivor med olika workouter, ett elastiskt band för armarna och ett mindre band för benen.
 
På eftermiddagen gjorde jag iordning gott om plats framför datorn och stoppade i skivan. Det var dags att köra mitt första Tapout-pass. Det heter Cross Core Combat.
 
Min inställning är att göra alla övningar så gott jag kan. Om jag inte kan göra det lika bra som dom på DVD:n får jag "fuska" = göra så likt jag kan/orkar (dock aldrig vila/stå still).
 
Det var ett jobbigt pass med en hel del övningar som jag fick "fuska" på, men jag genomförde det och var ordentligt svettig efteråt. Vissa delar av kroppen kände av påfrestningarna mer och var så där skönt skakiga som de blir när man tagit ut sig ordentligt. Det var mycket armar och mage.
 
Jag har vägt mig innan jag startat detta 90-dagars program och även tagit en "före-bild". Jag vill dock se lite resultat innan jag avslöjar dessa. Jag är 43 år gammal och har inte tränat något på mer än ett år och dessförinnan bara mycket sparsamt. Bloggen lägger jag upp i första hand för att sätta mer press på mig själv att fullfölja programmet. 

Kommentarer
Postat av: Ms B

Jag har blivit riktigt motiverad av din blogg så idag gjorde jag mitt första tapoutpass. Riktigt skoj. Var lite rädd innan men det gick bättre än förväntat- Följer dig med spänning =)

Svar: Kul! Lycka till med träningen. De första två veckorna är en pina, sen blir det bättre, så håll ut!!!!
Tapoutgubben

2013-06-30 @ 12:31:55
URL: http://nattstad.se/msb

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0